1. Joris Member

Doorlinken domeinnaam bij versio via DNS

Topic geplaatst op: 15-03-2018 om 11:59

Ik heb een domeinnaam bij een andere hosting provider, hoe kan deze via DNS doorlinken aan mijn domeinnaam bij versio?
    Als ik een DNS CNAME record aanmaak bij de andere hosting provider wordt ik doorgelinkt naar de shared server van Versio en dit komt in beeld: "Apache is functioning normally".
    Hoe kan ik bij mijn eigen website uitkomen?
    Moet ik een absoluut pad invullen? En zo ja, wat moet dat zijn?

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-03-2018 om 12:57

Goedemorgen Joris,

Heeft u de mogelijkheid om bij uw huidige provider de nameservers aan te passen en om welke domeinnaam gaat het hier?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Joris Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2018 om 13:07

Hallo Gavon,

Ik wil een subdomein bij mijn andere provider doorverwijzen naar mijn hoofddomeinnaam hier, het lijkt me daarom niet verstandig om de nameservers aan te passen.

Groeten Joris

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-03-2018 om 13:56

Goedemiddag Joris,

Kunt u ons aangeven om welke domeinnamen het hier gaat en wat de wensen zijn? Met de juiste informatie is het voor ons mogelijk om gericht advies te geven.

het volgende artikel helpt u wellicht verder? https://www.versio.nl/artikelen/357-hoe-beheer-ik-de-dns-records-van-mijn-domeinnaam U dient de A records aan te passen naar het IP-adres van uw omgeving.

5. Joris Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2018 om 14:16

Beste Gavon,

ik wil foto.technitip.nl doorlinken naar tiptech.nl
    Ik heb bij mijn andere provider de volgende CNAME record aangemaakt:
    CNAMEfoto
    technitip.nl
    tiptech.nl

6. Joris Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2018 om 14:18

TYPE HOSTNAAM DOMEIN DOEL
    CNAME foto technitip.nl tiptech.nl

7. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-03-2018 om 14:29

Goedemiddag Joris,

Zojuist heb ik voor u een Subdomein aangemaakt foto.technitip.nl, en hiervoor heb ik een .htaccess bestand aangemaakt die doorverwijst naar http://tiptech.nl/, geeft dit het gewenste resultaat?

8. Joris Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2018 om 16:21

Hallo Gavon,

Dit is een work-around wat ik zelf ook al werkend had, maar ik wilde graag dat er foto.technitip.nl in de adresbalk zou blijven staan, vandaar de doorverwijzing in DNS.

Het belangrijkste is dat het functioneerd, mocht u nog iets te binnen schieten zodat het werkt hoe ik het graag wil hebben, laat het dan weten.

9. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-03-2018 om 09:53

Goedemorgen Joris,

Het is niet mogelijk om dit op te vangen via DNS en de juiste methode heb ik voor u aangemaakt.