1. Andries Member

IMAP verzonden e-mail

Topic geplaatst op: 14-04-2012 om 16:13

Beste forumleden,

Ik heb sinds een week mijn domein bij Versio. Werkt prima, ook administratief is alles soepel verlopen.

Nu wil ik graag gebruik maken van imap. Wanneer ik heel goed ga zoeken bij Versio kom ik tegen dat ik dan de imapserver kan gebruiken met de volgend naam mail.je-eigen-domein.nl met de poort 143. Werkt als een dolle. E-mail die ik dan verzend zie ik echter nergens terugkomen. Ik gebruik bij de instellingen uitgaande mail mail.je-eigen-domein.nl met de poort 587 (android 4.0).

Mijn vraag is dus, hoe moet ik de verzonden e-mail naar de imap-server krijgen.

Dank.

Andries

2. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2012 om 16:45

Ik heb de mail ook in onder meer outlook zitten. Echter heb ik het als onderstaand:

Mail inkomendverkeer: mail.joudomein.nl poort 143
    Mail uitgaande verkeer: mail.joudomein.nl poort 25

Dit werkt hier perfect, dus misschien kunt u het ook eens proberen?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Andries Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2012 om 17:44

Beste Satioz,

In outlook krijg ik de vraag waar ik de verzonden e-mail wil laten. Standaard doet outlook het in de lokale map verzonden items, maar je kan er bij het aanmaken van het account voor kiezen om een map aan te geven in je imap-server. Dat werkt inderdaad dan prima.
    In mijn Android 4.0 tablet krijg ik die vraag echter niet. Bestaat er soms iets als een smtp-imap-server of is dit gewoon een beperking van android? Het lijkt me gewoon heel praktisch wanneer al mijn apparaten dezelfde set e-mail hebben.

4. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2012 om 18:01

Verzonden mail vanaf de emailadres van het domein die ik bij Versio heb wordt automatisch in een nieuwe map geplaatst zonder eht te vragen. Bij android nooit een vraag gehad, en werden toen ook apart opgeslagen. Heb hem echter verwijderd uit mijn android mail, maar volgens mij hoef je niks op te geven en wordt het gewoon in ee aparte map opgeslagen en niet bij een eventuele andere emailaccount op je android.

5. Andries Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2012 om 18:18

Beste Satioz,
    Was het maar zo'n feest...
    Ik heb net gewoon een heel nieuw account aangemaakt en in mijn tablet gezet. De genoemde settings gebruikt. Bij het verzenden van de e-mail zet hij het in een lokale "Verzonden" map, en zie ik er niets van bij kijken via bv webmail.
    Nogmaals, outlook werkt perfect, maar mijn tablet laat me in de steek. Misschien moet ik het in die hoek zoeken voor een oplossing. Op naar de Android-fora?
    Mocht je (of iemand anders) nog een andere oplossing hebben, dan lees ik het uiteraard graag. Mocht ik de oplossing vinden dan zal ik hem posten.
    In ieder geval dank voor de moeite.

6. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2012 om 18:32

Als ik hem als pop3 account toevoeg dan krijg ik hem indezelfde map als de lokale, maar als ik hem hier invoer als een IMAP account dan komt deze gewoon apart te staan, kan het hier mogelijk in zitten?

7. Andries Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2012 om 18:56

En is dat dan in outlook of in je android device? Ik heb een asus tf101, android 4.0 en gebruik de native-mailclient.
    Ik heb eerst een pop3 account aangemaakt op de tablet, maar omdat ik dus over ben gestapt naar versio dacht ik, weet je wat, ik mik alle accounts weg en stap over op imap. Imap werkt prima, behalve dus die verzonden items. Ik werk met jouw genoemde settings.

8. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2012 om 19:12

Ik heb het in dit geval dus over de android, al heb ik het in oulook ook als IMAP ingesteld.