1. Julie Member

Klant verliest mails

Topic geplaatst op: 05-03-2018 om 11:39

Een klant meldt dat hij sinds het gebruik van onze services soms mails verliest. Hij ontvangt dus mails en als hij op een latere dag deze wil terug bekijken zijn deze verdwenen. Ik weet nu niet of dit een probleem kan zijn met outlook of toch met versio. Ook verzend hij soms mails en sommige komen toe en andere dan weer niet. Ik weet niet waar het probleem kan liggen. Ook is het iets dat niet zomaar kan getest worden aangezien er geen vaste lijn in lijkt te liggen. Het enige dat ik kan zeggen is dat hij wel een grote mailbox heeft (30.000+ mails) maar hij zegt mij dat dit geen problemen gaf voordien.

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-03-2018 om 11:43

Goedemorgen Julie,

Kunt u hierin navragen of de klant op verschillend computers, laptops en/of mobiel het e-mailaccount toegevoegd heeft op basis van POP instellingen in plaats van Imap?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Julie Member
    Reactie geplaatst op: 05-03-2018 om 11:48

Hij heeft op zijn mobiel en op één machine (MAC) de accounts ingesteld, normaal beide als IMAP. Wat voor problemen kan het veroorzaken als hij bijvoorbeeld POP gebruikt ipv IMAP?

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-03-2018 om 11:52

Goedemiddag Julie,

Op het moment dat u een e-mailaccount instelt als POP, dan download deze alle e-mails die op dat moment in de omgeving staan. Deze synchroniseert dan niet tussen de andere devices en hierdoor ziet u dan niet op alle devices het juiste aantal e-mails staan.

5. Julie Member
    Reactie geplaatst op: 05-03-2018 om 11:52

Misschien nog goed om te zeggen dat in de webmail (roundcube) ook de mails niet terug te vinden zijn. Het lijkt er eigenlijk op alsof hij ze per ongeluk zelf verwijderd maar hij verzekerd mij dat dit niet het geval is. (dan nog zouden ze tussen verwijderde items moeten staan)

6. Julie Member
    Reactie geplaatst op: 05-03-2018 om 11:55

Bedantk voor de uitleg Gavon,

Dit is echter niet het geval want hij ziet de mails op beide devices eerst en dan verdwijnen ze op beide. Ik weet niet of er een mogelijkheid is om te controleren specifiek op zijn account of er problemen zijn bij het verzenden van zijn mails? Want dit kan denk ik sowieso niet aan outlook liggen maar enkel aan de servers

7. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-03-2018 om 13:38

Goedemiddag Julie,

Om dit na te kijken wil ik u vragen om hierover een ticket aan te maken of een e-mail te sturen naar support@versio.nl met wat meer informatie en om welke e-mailaccount/domeinnaam het gaat, kunt u dit doen?

8. Julie Member
    Reactie geplaatst op: 05-03-2018 om 14:19

Ik zal hiervoor kijken, alvast bedankt!