1. Marcel Member

AVG - nieuwe Europese privacywetgeving

Topic geplaatst op: 04-03-2018 om 20:22

Goedendag,

Wie weet de exacte regels per 26-05-2018 op het gebied van webhosting, contactformulieren en ssl ?
    En eventuele overige zaken wat met de nieuwe europese privacywetging te maken heeft op het gebied van webhosting en webdesign ?

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-nieuwe-europese-privacywetgeving

Reageer
  2. Marcel Member
    Reactie geplaatst op: 04-03-2018 om 20:25

Oeps typ foutje per 25-05-2018

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Michael Member
    Reactie geplaatst op: 17-04-2018 om 09:02

Hoi Marcel, het is inmiddels 17 april en je vraag had eerlijkheidshalve al door versio beantwoord moeten worden vind ik.

Ik zelf ben druk bezig met voorbereidingen voor klanten met AVG, en wat je nodig hebt van versio is een getekend exemplaar van een verwerkingsovereenkomst.
    Of jij SSL aanschaft, voor alleen een contactformulier, dat mag je, ook onder de AVG zelf weten. Je moet alleen kenbaar maken in je eigen documentatie, waarom jij heb gekozen voor een onbeveiligde verbinding. Anderzijds (en als ik jou was zou ik ssl standaard invoeren op al je sites, ook vanwege google chrome update van 1 juli 2018) maak bekend waarom je kiest voor een bepaald certificaat. Zet dit even netjes op papier zodat als je er vragen over krijgt, je dit kan overleggen.
    Lever jij hosting via versio aan klanten? dan moet je met je klanten ook een verwerkingsovereenkomst afsluiten. In principe ligt het initiatief bij je klant.

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-04-2018 om 09:54

Goedemorgen Marcel en Michael,

Binnenkort sturen wij hier een nieuwsbericht hierover uit. Daarnaast wil ik u vragen om versio.nl/nieuws hier ook voor in de gaten te houden.

5. Michael Member
    Reactie geplaatst op: 17-04-2018 om 11:29

Beste Gavon bedankt voor de reactie, een korte vraag, heeft Versio ook een ISO Norm waaraan zij voldoen of staat dit binnenkort op de planning? denk aan ISO 127001

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-04-2018 om 11:39

Goedemorgen Michael,

ISO 27001 is een norm welke geheel gericht is op de beveiliging van al uw bedrijfsgegevens en de aan u ter beschikking gestelde vertrouwelijke gegevens van uw klanten. Onze datacenters hebben dit als Norm.