1. Mert Member

Wix domeinnaam koppelen

Topic geplaatst op: 27-02-2018 om 16:11

Beste,

Ik wil graag mijn domeinnaam aan een Wix hosting koppelen. Hiervoor heb ik de eerste instantie 'DNS beheer' uitgeschakeld vervolgens heb ik twee nameservers toegevoegd. Kolom waar 'IP adres' staat heb ik leeg gelaten.

Nu heb ik een aantal vragen.

Reageer
  2. Mert Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2018 om 16:12

- Wat is DNS beheer en wat zijn de effecten voor het uitschakelen?
    - Moet ik nog iets doen om de domein op juiste manier te koppelen?
    - Hoelang duurt de verwerking van een domein koppeling?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-02-2018 om 16:22

Hallo Mert,

U kunt de IP's velden inderdaad leeg laten, verder ga ik er van uit dat u de nameservers van Wix wel juist heeft ingesteld en zal uw domein dus binnen 24 uur moeten werken.

- Wat is DNS beheer en wat zijn de effecten voor het uitschakelen?
    DNS beheer is een functie wat u onder uw domeinnaam bij Versio kunt gebruiken als u geen hostingpakket heeft. Op een hostingpakket zit standaard een DNS beheer gekoppeld maar het komt soms voor dat klanten alleen een domein willen aanschaffen en dit door middel van een IP willen laten koppelen naar hun eigen server. Hiervoor heeft Versio die functie DNS beheer onder het domein beschikbaar gemaakt.

- Moet ik nog iets doen om de domein op juiste manier te koppelen?
    Nee, de nameservers van Wix zouden voldoende moeten zijn voor u, mocht u dan nog problemen hebben met het weergeven van uw website dan raad ik u aan om even contact te gaan opnemen met Wix zelf.

- Hoelang duurt de verwerking van een domein koppeling?
    Dit duurt maximaal 24 uur voor het overal op het internet is verwerkt.

4. Mert Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2018 om 17:10

Over DNS beheer, ik gebruik de domein ook voor mijn mail wat weer een andere dienst is (outlook). Heeft dat geen effect daarop? Want ik heb verschillende 'redirections' voor de mail ingesteld en daar kan ik nu niet meer bij, wanneer ik DNS beheer weer inschakel gaan de velden van nameservers leeg.

5. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-02-2018 om 17:18

Dan zou u de DNS records welke bij ons waren ingesteld moeten toepassen in de DNS van Wix. Dit is nu nodig omdat u de nameservers van Wix heeft ingesteld en aangezien u dus gebruik wilt maken van de mail dient dit bij Wix te worden aangegeven. Kunt u bij ons een ticket aanmaken en de situatie opnieuw omschrijven zodat het duidelijk is voor mijn collega's wat u precies nodig heeft?

U kunt een ticket aanmaken via https://www.versio.nl/artikelen/377-hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-helpdesk

1. Ga naar https://www.versio.nl/helpdesk en toets uw vraag in. Bijvoorbeeld 'Een ticket aanmaken' en klik op zoeken.
    2. U zult dan een paar mogelijkheden zien, onder het kopje 'Helpdesk contacteren' vind u 4 knoppen.
    3. Klik op '+ Helpdesk ticket', maak een keuze bijvoorbeeld 'Webhosting of reseller hosting' en volg de stappen op het scherm.

6. Mert Member
    Reactie geplaatst op: 27-02-2018 om 17:49

Bedankt ik heb een ticket aangemaakt.