1. Kenny Member

Hulp Cronjob instellen. Geen ervaring

Topic geplaatst op: 26-02-2018 om 15:38

Hallo

Ik ben mijn website met Humhub aan het configureren.
    Maar ik geraak er niet goed aan uit om mijn cronjob te configureren. Mijn php versie is 7.0.

Deze info heb ik in de administrator zone van mijn website:
    -----
    Status:
    Laatste uitvoering (om het uur): Nooit
    Laatste uitvoering (dagelijks): Nooit

Zorg er aub voor dat de volgende bronjobs geïnstalleerd zijn:Crontab van gebruiker: kennyju275
    30 * * * * /home/kennyju275/domains/diy-garden.be/public_html/protected/yii cron/hourly >/dev/null 2>&1
    00 18 * * * /home/kennyju275/domains/diy-garden.be/public_html/protected/yii cron/daily >/dev/null 2>&1

Of Crontab van root gebruiker
    */5 * * * * su -c "/home/kennyju275/domains/diy-garden.be/public_html/protected/yii cron/hourly" kennyju275 >/dev/null 2>&1
    0 18 * * * su -c "/home/kennyju275/domains/diy-garden.be/public_html/protected/yii cron/daily" kennyju275 >/dev/null 2>&1
    -----

Ik moet dus twee cron jobs aanmaken in Direct Admin bij cron jobs.

Nu is mijn vraag, zijn de volgende commando's juist?

30 * * * * /usr/local/bin/php /home/kennyju275/domains/diy-garden.be/public_html/protected/yii cron/hourly >/dev/null 2>&1
    00 18 * * * /usr/local/bin/php /home/kennyju275/domains/diy-garden.be/public_html/protected/yii cron/daily >/dev/null 2>&1

Reageer
  2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-02-2018 om 17:48

Uw domein loopt via php7 de cron zult u dan ook moeten aanroepen via php7 via /usr/local/php70/bin/php70 niet met /usr/local/bin/php zoals u het nu doet.

Vond u dit antwoord nuttig?