1. Annemarie Member

Vraag : wordpress-domeinnaam verhuizen

Topic geplaatst op: 25-02-2018 om 12:08

Goedemiddag,

Ik heb een vraag over het mogelijk verhuizen van wordpress domeinnaam.

Al jaren heb ik een domeinnaam www.VOORBEELD.nl geregistreed staan bij wordpress. Vanuit wordpress kan ik in de WP admijn console gemakkelijk de wordpress website aanpassen, ideaal!
    Echter wordpress vraagt voor de registratie van domeinnaam veel meer dan Versio.
    Voor een andere website zit ik al bij versio.

nu wil ik graag de kosten drukken en de domeinnaam beheer van www.VOORBEELD.nl in beheer brengen bij versio.

Mijn vraag is kan ik dan wel de admin console van wordpress blijven gebruiken?? Of is dat allemaal dan ook weg?

Bedankt voor de moeite,

Annemarie

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-02-2018 om 12:18

Hallo, indien u van Wordpress nameservers krijgt om het domein te verwijzen naar hen kunt u het domein verhuizen naar ons en de Wordpress nameservers instellen op het domein. De website zelf blijft dan bij Wordpress op de server staan, enkel het domein zal bij ons ondergebracht worden.

Mogelijk heeft u in het klantenpaneel van Wordpress een optie om een extern domein te linken aan uw account. Dat is dan de optie die gebruikt kan worden. Tenzij Wordpress u meldt het domein verhuizen de website ook opzegt, dat kunt u dan even nagaan bij hen voor de zekerheid.

Vond u dit antwoord nuttig?