1. Jasveer Member

Perl

Topic geplaatst op: 16-02-2018 om 21:34

Heeft iemend ervaring met Perl script op Versio server te draaien?

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-02-2018 om 09:45

We hebben uw vraag ook per ticket ontvangen en inmiddels is dit per ticket ook voor u beantwoord.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jasveer Member
    Reactie geplaatst op: 17-02-2018 om 13:32

Tom,
    Bedankt voor uw reactie. Ik heb de juist antwoord per ticket nog niet gekregen. De vraag is betreffend de serverruimte - repertoire/pad (directory/path) waar Perl geïnstalleerd is. Dit zou uw systeembeheerder zeker weten. Voor Perl script is het belangrijk om te weten voor Unix/Linux environment zodat de script can draaien. Dit repertoire/pad (directory/path) moet in de eerst lijn van Perl script inbegrepen worden, van daar weet de systeem waar bevindt sich de Perl interpreter. Normal gezien is dit /usr/bin/perl, maar het blijkt dat op Versio server is dat iets andere omdat ik met /usr/bin/perl geprobeerd heb en dat werkt niet. Dit eerst lijn heet Shebang ook. Als u kunt mij helpen, zou ik u dankbaar zijn. Als u mij dit niet kan laten weten, kan ik mijn Perl script niet gebruiken op Versio server.
    Groeten,
    Jasveer

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-02-2018 om 09:39

@Jasveer We laten dit nakijken via onze systeembeheerders en komen hierop terug via het support ticket. Normaal is het pad inderdaad: usr/bin/perl maar PERL moet wel eerst op verzoek aangezet worden op het hosting pakket.

5. Michael Member
    Reactie geplaatst op: 18-03-2018 om 08:51

@Fabien. Hoe dien ik dat verzoek tot het aanzetten van PERL in? Ik heb een site die daar gebruik van maakt.

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-03-2018 om 09:51

@Michael Dit kan aangevraagd worden via onze support afdeling: support@versio.nl

7. Michael Member
    Reactie geplaatst op: 18-03-2018 om 22:14

@Fabien, Dat is gelukt. Nu is nog de vraag wat de shebang moet zijn. Je schrijft hierboven dat je dat zou gaan laten uitzoeken. Weet je het antwoord al?

8. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-03-2018 om 09:51

Goedemorgen Michael,

Heeft u de aanvraag/verzoek neergelegd via een ticket? Indien u dit via een ticket heeft ingediend, dan word u zo spoedig mogelijk geholpen met uw vraag/verzoek.

9. Michael Member
    Reactie geplaatst op: 19-03-2018 om 15:02

Ik heb vanochtend het ticket, dat ik had, beantwoord met deze vraag.

10. Jeffrey Member
    Reactie geplaatst op: 10-05-2018 om 10:02

Ben wel benieuwd of je inmiddels al een stap verder bent. Mij lukt het in ieder geval niet. Ik heb al twee keer een antwoord op een ticket gekregen waarin werd vermeld dat Perl op mijn domein is aangezet, maar verschillende eenvoudige Perl scripts lijken toch niet te werken (500 internal server error).

Iemand een idee wat ik nog kan doen? En wellicht een werkend Perl script waarmee ik het kan testen?