1. Guus Member

Hoe komen bots ineens aan mijn gegevens.

Topic geplaatst op: 14-02-2018 om 21:01

Hallo

Ik heb eind januari een domeinnaam en hosting gekocht op versio omdat ik een website wil maken.
    Ik heb nog geen ervaring met DirectAdmin etc.
    Nu krijg ik sinds ik alles gekocht heb op versio allemaal spammail van mensen. De mails gaan over: ik zie dat je een website aangemaakt hebt, ik kan je de volgende diensten aanbieden, etc. Ook hebben de mensen (wss bots) die dit mailen al mijn gegevens: mail, adres, telefoonnummer. Ik vind dit alles behalve prettig en wil graag dat mijn gegevens niet meer op een openbare plek staan. Want dat staan ze nu blijkbaar sinds ik webhosting via Versio gekocht heb. Hoe moet ik dit oplossen?

Verder wil ik nog even kwijt dat ik het vrij kwalijk vind dat dit gebeurt. Ja ik ben niet heel ervaren, maar het zou wel zo netjes zijn dat een aanbieder ervoor zorgt dat dit niet gebeurt of dat het er in ieder geval duidelijk ergens staat.

Ik hoor graag hoe ik dit op kan lossen!

Groet,
    Guus

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-02-2018 om 21:08

Hallo, u heeft uw gegevens ingesteld bij de registratie van het domein, uw gegevens komen dan in de openbare WHOIS database te staan. U kunt de domeinnaam houder wijzigen in het Versio klantenpaneel bij de opties van het domein en deze instellen op de "Anonieme domeinnaamhouder" in het lijstje.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Albert Member
    Reactie geplaatst op: 17-04-2018 om 21:25

Het instellen op 'Anonymous' kost wel €5. Er staat bij "Eenmalig" Ik wil dit bij 2 van mijn domeinen doen. Betekent dat ik eenmalig die €5 betaal en dan meerdere domeinen op anoniem kan zetten?

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-04-2018 om 21:31

Goedenavond Albert,

Het bedrag is eenmalig €5,- eenmalig per domeinnaam.