1. BILL Member

Website niet toegankelijk

Topic geplaatst op: 09-04-2012 om 17:37

Ik heb de NameServers ingesteld en 24 uur gewacht maar nog steeds geen toegang.
    Via de Administrator kan ik de files wel openen; Maar als ik naar de website surf krijg ik nog steeds geen toegang. www.seniors-witbos.be
    Dit is wat ik krijg:

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2 Server at www.seniors-witbos.be Port 80

Bill

2. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 09-04-2012 om 17:48

Er is geen index pagina aanwezig. Als ik namelijk naar uw domein ga en daarachter /index.php of /index.html neerzetten dan krijg ik dezelfde melding. Kijk of er daadwerkelijk geen index pagina staat in je public_html van je domeinnaam, en indien dit het geval is moet je even de juiste index file uploaden.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. BILL Member
    Reactie geplaatst op: 10-04-2012 om 17:44

Ik zou niet weten waar ik public_html zou moeten gaan zoeken.
    Ik gebruik Mobile.me van apple en doe alles hetzelfde in iWeb wanneer ik nu oplaad naar een FTP server. Ik weet niet wat ik verkeerd zou doen. Als mijn site op Mobile;me van apple werkt als ik hem gewoon publiceer wat moet ik dan anders doen naar de FTP van Versio? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-04-2012 om 18:11

@BILL We gaan het account resetten zoals uitgelegd in het helpdesk ticket, er zijn zo te zien cruciale mappen gewist op dit hosting account. Nadien kan je de website weer uploaden naar de map "domains" -> "seniors-witbos.be" -> "public_html".

5. BILL Member
    Reactie geplaatst op: 10-04-2012 om 19:42

Moet ik dan voor ik publiceer in iWeb in het vak directory/pad iets zetten in de aard van:
    domains/seniors-witbos/public_html?

6. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 10-04-2012 om 20:01

Precies de regel die u daar neerzet, mocht eht dan niet zichtbaar worden moet je deze regel gebruiken: /domains/seniors-witbos/public_html

7. BILL Member
    Reactie geplaatst op: 11-04-2012 om 07:30

Ik heb exact die regel ingebracht met cut /past maar ik krijg de melding: De directory/het pad is niet gevonden. Controleer de instellingen en probeer het opnieuw.
    Maar als ik NIETS ingeef publiceert iWeb het blijkbaar normaal want ik krijg geen foutmeldingen.

8. BILL Member
    Reactie geplaatst op: 11-04-2012 om 09:15

Moet de permission van de folder domains niet op 711 staan? Ik kan deze folder niet kiezen voor wijziging?
    Ik ben ook eens gaan surfen op het wab en heb gezien dat nog anderen met iWeb op Versio ook problemen hebben. Ik had dit voor aanschaf van het pakket expliciet gevraagd of dit geen problemen gaf. Als het niet in orde komt wil ik mijn geld terug.

9. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-04-2012 om 17:43

IWeb werkt prima. iWeb maakt HTML bestandjes, het enige wat jij moet doen is zorgen dat deze op de juiste locatie terecht komen. De juiste locatie is /domains/jedomeinnaam.nl/public_html

10. BILL Member
    Reactie geplaatst op: 11-04-2012 om 18:06

OK
    Ik heb al mijn files gewist in de administrator en enkel laten staan.
    Ik tracht nu te uploaden met in het directoru/pad : /domains/seniors-witbos.be/public_html
    En ik krijgt potverhier en ginder nog steeds dezelfde foutmelding dat hij dit pad NIET kan vinden.
    Waarom kan ik in de administrator niet openen en kijken of hier inderdaad wel een folder inzit. En hoe zit het met de permissions van deze folder?

11. BILL Member
    Reactie geplaatst op: 11-04-2012 om 18:10

Blijkbaar is er met het verzenden van vorige reactie het een en ander weggevallen. Ik kan blijkbaar niets versturen wat tussen die kleine accolades staat <
    Ik had het dus over de folders domains waar volgens jullie een sub-folder public_html zou moeten zitten.

12. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-04-2012 om 19:14

Probeer eens dit als pad:
    /home/GEBRUIKERSNAAM/domains/DOMEIN.NL/public_html

13. BILL Member
    Reactie geplaatst op: 12-04-2012 om 07:10

Neen dit gaat ook niet nog steeds dezelfde foutmelding dat het pad niet gevonden is.
    Dit is zoals ik verwachte. Heeft er iemand bij jullie reeds gedaan wat Fabien Daniel voorgesteld heeft is zijn mail:
    Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een kijkje genomen in uw DirectAdmin. De mappenstructuur klopt niet meer. Uw website dient in de map "domains" -> "seniors-witbos.be" -> "public_html" te staan, echter is deze map niet meer toegankelijk (cruciale systeem mappen ontbreken) en staan uw bestanden in de map "SENIORS_WITBOS". Het beste is om uw account te resetten zoals bij de aankoop zodat u de bestanden opnieuw kan uploaden op een frisse installatie van uw domein. Gaat u hiermee akkoord?

Graag verneem ik van u.

Fabien Daniel
    Professional Service
    Hij heeft mijn paswoord. Als dit niet snel in orde komt kunnen jullie allemaal de boom in en wil ik mijn geld terug.

14. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-04-2012 om 12:38

Bill, als deze mappen niet meer bestaan dan komt dat doordat je ze zelf hebt verwijderd. Is niet erg, gebeurt heel vaak door nieuwe klanten. Na een reset kunnen ze met een schone lei beginnen.