1. Kirsten Member

Andere domeinnaam voor Wordpress account

Topic geplaatst op: 29-01-2018 om 13:44

Ik heb meerdere domeinnamen gekocht en ik ben met één domeinnaam begonnen met het maken van een website via Wordpress. Nu heb ik besloten dat ik toch liever één van de andere gekochte domeinnamen wil gebruiken als 'echte' website, en dat ik mijn Wordpress account en werk dus wel omzetten naar een andere website. Hoe doe ik dat? Ik heb het geprobeerd en was toen de toegang verloren tot mijn Wordpress account. Dat is opgelost maar ik vind het daarom een beetje spannend en wil zeker weten dat ik het goed doe (ik ben duidelijk een beginner!). Ik begreep van iemand dat ik bij DirectAdmin 'Change a domain name' moest doen, maar dan zegt ie dat het niet kan omdat die domeinnaam al bestaat. Dat klopt, want ik heb ze allebei, en ook gekoppeld in DirectAdmin al... Help!

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-01-2018 om 13:52

Goedemiddag Kirsten,

Versio heeft geen technische ondersteuning met betrekking tot het wijzigen van een CMS installatie.

Hierbij overhandigen ik u wel een handleiding hoe u het kan uitvoeren:

Allereerst gaan we inloggen op het admin panel van Wordpress. Deze kunt u bereiken door /wp-admin achter uw domeinnaam te plakken (bijv. jouwdomein.nl/wp-admin) Log in met uw gegevens en ga vervolgens naar de media instellingen. Instellingen -> Media Vervang bij "Uploads opslaan in de map" het huidige (oude) domein naar uw nieuwe domein. En klik op "Wijzigingen opslaan"

Ga nu naar de algemene instellingen. Instellingen -> algemeen
    Verander ook hier het bestaande domein naar uw nieuwe domein. Let er wel op dat op het moment dat u nu de wijzigingen opslaat de links in het admin panel en op de website naar de nieuwe (nog niet correct werkende) website zullen verwijzen. Klik ook nu weer op "Wijzigingen opslaan".

U heeft nu de instellingen in Wordpress zo aangepast dat deze perfect met uw nieuwe domein zal werken. Wat u nu nog moet doen is het domein in DirectAdmin aanpassen zodat de website bestanden ook correct door het nieuwe domein geladen kunnen worden. DirectAdmin "domain setup" -> "change a domain name". Bent u hiermee verder geholpen?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Kirsten Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2018 om 11:24

Dankjewel. Helaas werkt het niet...
    De stap bij de Media instellingen in Wordpress heb ik niet gedaan omdat dat er bij mij niet stond (de domeinnaam).

De stap bij Instellingen algemeen in Wordpress en de stap in DirectAdmin heb ik wel gedaan. In DirectAdmin lukte het nu wel, omdat ik de nieuwe domeinnaam die ik eerst ook al in DirectAdmin had gezet, heb verwijderd. Toen kon ik de oude domeinnaam dus wel veranderen in de nieuwe, omdat het de nieuwe nog niet had staan.

Als ik nu naar mijn wordpress pagina ga, met de nieuwe domeinnaam, dan krijg ik wel het inlogscherm. Maar als ik dan inlog, krijg ik:
    Not Found
    The requested URL /wp-login.php was not found on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

En de domeinnaam veranderd in de balk dan weer naar de oude ook.

Help! Want dit had ik dus laatst ook, dat ik nergens meer in kon...
    Ik heb toen gekeken naar dit advies van één van je collega's: https://www.versio.nl/forum/5225-geen-toegang-na-poging-domeinwijziging
    En toen kon ik er gelukkig weer in.

Wat moet ik nu doen??

4. Kirsten Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2018 om 11:26

Uw collega zei toen ook dit als vervolg, dat heb ik nu niet gedaan:
    U heeft nog geen nameservers ingesteld onder uw domeinnaam. Login op ons klanten panel en ga naar "Uw hosting pakketten" daarna naar "overzicht" en klik op het vergrootglas achter het hosting pakket waarop u dit domein wilt laten uitkomen. Hierna kunt u op "informatie bekijken" klikken. Hier ziet u uw nameservers staan.

Om deze nameservers in te stellen op uw domeinnaam doet u het volgende: In ons klanten panel gaat u naar "Uw domeinen" daarna naar "overzicht" en klik op het vergrootglas achter het domein wat u wilt aanpassen. Klik op "nameserver / dns" en daarna op "nameserver instellen". Hier voert u de nameservers in van uw hosting pakket en u klikt op "nameservers wijzigen".

Hierna duurt het nog ongeveer 4 tot maximaal 8 uur voordat deze wijzigingen op internet bekend zijn.

Moet ik dat nu doen?

5. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-01-2018 om 11:27

Goedemorgen Kirsten,

Het forum is niet bedoelt voor support. Kunt u hiervoor een ticket voor aanmaken? Hierin kan vervolgens nagekeken worden wat er aan de hand is.