1. Kirsten Member

Andere domeinnaam voor Wordpress account

Topic geplaatst op: 29-01-2018 om 13:44

Ik heb meerdere domeinnamen gekocht en ik ben met één domeinnaam begonnen met het maken van een website via Wordpress. Nu heb ik besloten dat ik toch liever één van de andere gekochte domeinnamen wil gebruiken als 'echte' website, en dat ik mijn Wordpress account en werk dus wel omzetten naar een andere website. Hoe doe ik dat? Ik heb het geprobeerd en was toen de toegang verloren tot mijn Wordpress account. Dat is opgelost maar ik vind het daarom een beetje spannend en wil zeker weten dat ik het goed doe (ik ben duidelijk een beginner!). Ik begreep van iemand dat ik bij DirectAdmin 'Change a domain name' moest doen, maar dan zegt ie dat het niet kan omdat die domeinnaam al bestaat. Dat klopt, want ik heb ze allebei, en ook gekoppeld in DirectAdmin al... Help!

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-01-2018 om 13:52

Goedemiddag Kirsten,

Versio heeft geen technische ondersteuning met betrekking tot het wijzigen van een CMS installatie.

Hierbij overhandigen ik u wel een handleiding hoe u het kan uitvoeren:

Allereerst gaan we inloggen op het admin panel van Wordpress. Deze kunt u bereiken door /wp-admin achter uw domeinnaam te plakken (bijv. jouwdomein.nl/wp-admin) Log in met uw gegevens en ga vervolgens naar de media instellingen. Instellingen -> Media Vervang bij "Uploads opslaan in de map" het huidige (oude) domein naar uw nieuwe domein. En klik op "Wijzigingen opslaan"

Ga nu naar de algemene instellingen. Instellingen -> algemeen
    Verander ook hier het bestaande domein naar uw nieuwe domein. Let er wel op dat op het moment dat u nu de wijzigingen opslaat de links in het admin panel en op de website naar de nieuwe (nog niet correct werkende) website zullen verwijzen. Klik ook nu weer op "Wijzigingen opslaan".