1. RS81 Member

Data limiet op MySQL

Topic geplaatst op: 08-04-2012 om 13:14

Ik ben van plan om een het "Zilver" pakket te nemen voor mijn website.

Voor mij is de MySQL database erg belangrijk. In sommige gevallen zetten webhosters op de MySQL database een data limiet (bijv. 250MB). Is dat hier ook het geval of is het gewoon onbeperkt?

Iemand ervaring met inladen van externe productfeeds (50.000 producten) icm een Versio server?

2. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-04-2012 om 01:29

Hoe groot is de database precies met deze 50.000 producten? Er is geen limiet op de grootte van een MySQL database, er is echter een punt waarop de database dusdanig groot is dat het negatieve effecten kan hebben op andere gebruikers.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RS81 Member
    Reactie geplaatst op: 10-04-2012 om 22:48

De database van de producten zit tussen de 18 en 30 MB afhankelijk van het aanbod producten. In deze tabel wordt ook het zoeken e.d. gedaan. Daarna gaat het naar het archief om het url nog een aantal dagen actief te houden. Mijn streven is om een archief van 30 dagen te hebben. Bij 30 dagen kom je al snel op een 600 MB uit.

Wat is volgens jullie de grens? x aantal rijen of x aantal MB's

Alvast bedankt Raimon

4. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-04-2012 om 00:09

Er is geen echt limiet op de grootte van je database, maar met 600MB hoef je je geen zorgen te maken. Dat is ruim onder de grootte die een server maximaal kan verdragen.

Ik raad je wel een groter pakket aan dan Zilver als je veel rekenkracht nodig hebt, een groter pakket heeft ook meer recht op CPU / RAM.