1. Wim Member

Structuur DirectAdmin

Topic geplaatst op: 25-01-2018 om 16:00

Hallo, Ik ben nieuw als reseller. Ik kom er hierdoor achter dat ik geen idee heb van de structuur van DirectAdmin. Ik heb geen idee hoe dit in elkaar zit. Ik kan hier ook niks over vinden. Er worden tal van details uitgelegd, maar niet hoe die details aan elkaar verbonden zijn, en welke invloed die op elkaar hebben. Hoe zit DirectAdmin in elkaar?

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-01-2018 om 16:13

Goedemiddag Wim,

Uw vraag is wat algemeen, loopt u ergens tegenaan of ondervind u problemen?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wim Member
    Reactie geplaatst op: 26-01-2018 om 15:05

Ja, dat klopt. Ik mis het algemene overzicht van DirectAdmin, en met name vanuit de reseller. En ik kan hier nergens online informatie over vinden. Dus de vraag betreft de algemene structuur van DirectAdmin; hoe zit die in elkaar? Oftewel, wat is een normale werkwijze betreffende Users en Packages? Elk afzonderlijke deel wordt uitgelegd, maar er is nergens een handleiding te vinden van waarom je iets doet. Bijvoorbeeld wat te doen wanneer ik een domein wil toekennen aan een relatie. Dat soort dingen. Het hele verhaal dus.
    Bijvoorbeeld in een auto kun je uitleggen hoe de richtingaanwijzer werkt. Maar als er niet bij verteld wordt wanneer en in welke situaties je de richtingaanwijzer moet gaan gebruiken, dan heb je niks aan de uitleg van de richtingaanwijzer.

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-01-2018 om 15:56

Goedemiddag Wim,

Ik ga hierin proberen om het simpel uit te leggen. Een Server is in 3 delen opgedeeld.
    Admin - Wij, dit niveau ziet u niet, en bij problemen komt u als Reseller naar ons.

Reseller - Uw account, u beheer vanuit hier uw klanten en/website's. Hierin heeft u '' Users'' uw klanten en kunt u daar los vanaf onder '' user level'' uw eigen websites draaien. Als Reseller kunt u een Package aanmaken ( hosting pakket), deze verkoopt u aan uw '' Users'' als ware.

User - Uw klanten, zei komen bij problemen bij u aankloppen en/of u beheer vanuit hier direct de klant.

Heb ik u hiermee wat meer duidelijkheid gebracht?

5. Wim Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2018 om 11:38

Ik denk niet dat ik duidelijk ben geweest in mijn vraag. Ik heb het via de mail opnieuw geprobeerd.