1. Jesper Member

Open_basedir uitschakelen

Topic geplaatst op: 12-01-2018 om 13:09

Hallo Versio,
    Voor een verhuizing van het ene domein naar het andere (binnen hetzelfde hostingpakket)
    gebruik ik de wp duplicator plugin op mijn oude site.
    Ik heb een installer bestand en de backup geüpload op de nieuwe site. Nu wil ik de uitvoering ervan doen maar ik krijg de volgende melding:

Open BaseDir: Enabled
    If open_basedir is enabled and you're having issues getting your site to install properly; please work with your host and follow these steps to prevent issues:
    Disable the open_basedir setting in the php.ini file
    If the host will not disable, then add the path below to the open_basedir setting in the php.ini
    "/home/mijnservergebruikersnaam/domains/mijndomein.com/public_html"
    Save the settings and restart the web server
    Note: This warning will still show if you choose option #2 and open_basedir is enabled, but should allow the installer to run properly. Please work with your hosting provider or server administrator to set this up correctly.

Ik probeer stap 1, maar kom niet verder.
    Hoe kan ik open_basedir uitschakelen? Waar vind ik de genoemde php.ini file?

Reageer
  2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-01-2018 om 17:50

Weet u wel dat u de autoinstaller zelf gebruiken kunt om dit te doen. Dan kunt u het domein clonen naar het juiste domein met de autoinstaller. Zie hiervoor https://www.softaculous.com/docs/Clone
    Daarmee maakt u een exacte kopie van de site naar een ander domein.
    U probeert nu buiten de open_basedir te werken met uw website en dit werkt niet bij ons op shared hostingen.

Vond u dit antwoord nuttig?