1. Sam Member

Domeinnaam nog zichtbaar in directadmin

Topic geplaatst op: 08-01-2018 om 11:45

Hallo,

ik heb middels een interne push een domeinnaam naar iemand anders verhuist. In mijn overzicht van mijn domeinnamen is hij nu weg, maar op mijn webhosting in directadmin is de domeinnaam nog steeds zichtbaar.

Heeft dat iets met DNS te maken of hoe moet ik dat verhuizen?

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-01-2018 om 11:46

Goedemorgen Sam,

Een domeinnaam is niet direct zichtbaar in Directadmin, u dient hiervoor de domeinnaam aan te maken of te koppelen aan uw pakket.

Log in in het klantenpaneel, klik links op 'Mijn Producten'->'Domeinnamen' en daarna op 'Overzicht'.

Klik daarna op de pijl naar rechts achter het domein die u wilt koppelen.
    Kies daarna bij 'Koppelen aan webhosting account' of 'Koppelen aan reseller hosting account' in de dropdown het webhostingaccount. Hierna is de domeinnaam zichtbaar in uw Directadmin omgeving en is binnen 24 uur gekoppeld.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Sam Member
    Reactie geplaatst op: 11-01-2018 om 17:38

Dit helpt dus niet... de domeinnaam is nog steeds niet bij de partij waar de domeinnaam naar gepushed is zichtbaar...

4. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-01-2018 om 17:51

Welk domein gaat het hierbij om?

5. Sam Member
    Reactie geplaatst op: 11-01-2018 om 23:12

Het gaat om de domeinnaam http://www.tweedehandssmartphones.be Deze is gepushed naar een ander account binnen versio. hij is dan direct verdwenen uit mijn domeinnaam overzicht, maar in mijn directadmin paneel bleef ie zichtbaar. ik heb hem daar dan handmatig uit verwijderd (via domain setup > delete).

6. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-01-2018 om 23:27

Maar u heeft alleen de domein naam overgezet. De files van de site dient u uiteraard zelf handmatig over te zetten. De files gaan alleen mee over als u ook de hosting via een push overzet van klantenpaneel. Anders dient u deze handmatig over te zetten van server.

7. Sam Member
    Reactie geplaatst op: 12-01-2018 om 09:42

Ja de domeinnaam is alleen overgezet. De hosting dient niet overgezet te worden. Feit is dat de domeinnaam op de directadmin van de andere partij niet zichtbaar is, dus ik kan ook geen files naar daar uploaden...

8. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-01-2018 om 09:54

Goedemorgen Sam,

U dient hier vervolgens de domeinnaam te koppelen. Door de volgende stappen uit te voeren:

Log in in het klantenpaneel, klik links op 'Mijn Producten'->'Domeinnamen' en daarna op 'Overzicht'. Klik daarna op de pijl naar rechts achter het domein die u wilt koppelen.
    Kies daarna bij 'Koppelen aan webhosting account' of 'Koppelen aan reseller hosting account' in de dropdown het webhostingaccount. Vervolgens is de domeinnaam aangemaakt.