1. Victor Member

Reseller info niet geupdate in whois

Topic geplaatst op: 06-01-2018 om 20:05

Hallo,

Ik heb bij mijn domeinnamen de reseller verwijderd, maar in het whois blijft de oude reseller staan.

Ik had verwacht dat deze informatie weg zou gaan.

Er staat nu namelijk verouderde adresinformatie in die whois gegevens.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-01-2018 om 09:40

Hallo, indien u de gegevens in de WHOIS wenst te wijzigen zal u dit moeten doen via een houderwijziging op het domein via het Versio klantenpaneel. U maakt een nieuwe domeinnaamhouder aan met correcte gegevens en u past deze toe op het domein.

Voor de Reseller gegevens is dit via https://www.versio.nl/customer/domains/ -> pijltje achter domein -> SIDN reseller gegevens.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Victor Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2018 om 12:21

Zoals hierboven ook vermeld heb ik de reseller verwijderd, in de hoop dat de informatie bij reseller ook leeg zou worden. Dit gebeurt echter niet. Ik maak liever geen nieuwe reseller aan, omdat ik de gegevens leeg wens te zien. Ook kan ik geen "lege" reseller aanmaken.

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-01-2018 om 12:29

@Victor Lap De reseller verwijderen alleen zal niet helpen. U zal dan zoals gezegd een nieuwe houder moeten toepassen op het domein zodat de WHOIS informatie wordt overschreven via https://www.versio.nl/customer/domains/contacts -> pijltje achter domein -> domeinnaamhouder.

5. Victor Member
    Reactie geplaatst op: 08-01-2018 om 10:37

Ik heb de aanwijzingen opgevolgd en de houder veranderd. Echter blijft de reseller informatie bij het domein ongewijzigd. Is dit echt niet (al dan niet handmatig) op te lossen?

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-01-2018 om 11:11

Goedemorgen Victor,

Op dit moment heb ik een domeinnaam gecontroleerd en hierin ziet ik dat de Reseller gegevens zijn gewijzigd. ondervind u op dit moment nog problemen?