1. Sherissa Member

Website onbereikbaar

Topic geplaatst op: 04-01-2018 om 20:49

Hallo,

Wij hebben net een domein geregistreerd maar ik krijg nu een melding dat de IP-adres niet gevonden kan worden. Ik heb nu DNS beheer aangezet maar ook helaas met name servers krijg ik de melding....

Domein: Viteape.eu
    Fout code Google: ERR_NAME_NOT_RESOLVED

2. Hicham Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2018 om 20:52

https://www.versio.nl/artikelen/40-hoe-koppel-ik-een-domeinnaam-aan-een-webhosting-of-reseller-hosting-account

Als u dit gedaan heeft zal deze binnen 24 uur worden toegevoegd aan de directadmin en de mappen zullen worden aangemaakt hierop en zal het domein zichtbaar worden online en ook de mail correct gaan werken.
    Alleen aanmaken in de directadmin (hosting) is dus niet koppelen. Als u vervolgens inlogt op directadmin na het koppelen krijgt u een keuze menu welk domein u beheren wilt.
    Het koppelen van het domein werkt dus niet direct. Hier gaan dus enige uren overheen voor dit is verwerkt op het internet.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Sherissa Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2018 om 21:05

Bedankt voor de snelle reactie, ik ga even kijken.

4. Sherissa Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2018 om 21:14

@Hicham Kaddour Ik het artikel gelezen maar ik heb helaas alleen mijn domein hier.

5. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-01-2018 om 21:21

Maar dat domein heeft u nog nergens aan gekoppeld. 185.182.56.12 is het parkeer ip adres die heeft u nu ingesteld op het domein. U dient dus te koppelen of via de nameservers van het hostingpakket of die ip adressen aan te passen in dns beheer. Dan zal daarna na de dns update de site online komen.

6. Sherissa Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2018 om 00:15

Wat is de standaard ip?

7. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-01-2018 om 01:53

Het IP van uw webhosting pakket kunt u vinden in uw klantenpaneel onder

Mijn producten -> Webhosting -> Overzicht -> Vergrootglas voor pakket -> Bekijk gegevens

U moet dan het IP van nameserver 1 hebben.

Indien u records wilt doorverwijzen naar het hosting pakket dan dient u voor die records het IP in te stellen op het IP van de hosting server.

8. Sherissa Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2018 om 13:29

Ik snap het nu wat het probleem. Maar mijn laatste vraag is hoelang duurt zoiets verandering van nameservers

9. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-01-2018 om 13:38

Op het moment dat u de nameservers wijzigt,dan kan dit 4 tot 8 uur duren. Hierna is uw domeinnaam gekoppeld.