1. Anouk Member

    DNS records worden niet doorgevoerd

    Topic geplaatst op: 28-12-2017 om 11:53

    Wij hebben deze week enkele domeinnamen laten registreren die moeten worden gekoppeld met een VPS die elders draait. Daartoe bij wijze van test gisteren één van de domeinnamen naar dit ip adres laten verwijzen middels een A record. Ook nog een CNAME toegevoegd voor het www. subdomein. Dit zou voldoende moeten zijn om op zijn minst een nslookup te kunnen doen van de betreffende domeinnaam naar het gekoppelde ip adres. Helaas krijg ik al meer dan 24 uur geen response (server fault, server failed).

    Zijn er problemen bekend met de DNS servers van Versio (AXC.NL)? Zo te zien zijn onze domeinnamen bekend bij de nameservers NSZERO1.AXC.NL en NSZERO2.AXC.NL. Zijn dit de juiste DNS servers?

    Helpdesk ticket is aangemaakt maar reactiesnelheid laat helaas te wensen over. Vandaar even via deze weg.

  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-12-2017 om 14:57

    Goedemiddag Anouk,

    Het kan soms even duren voordat u een reactie ontvangt. Kunt u aangeven om welke domeinnaam het hier gaat?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Anouk Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2017 om 15:48

    Wij hebben 6 domeinen geregistreerd en we zijn nu bij wijze van test bezig met idi-projects.com Wij hebben een screenshot van de instellingen bijgevoegd in het ticket.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Toon Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2017 om 16:09

    Reactie snelheid is een ramp!!!
    Verschillende tickets lopen sinds verhuis naar VPS.
    Ene probleem na het andere!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-12-2017 om 18:03

    Goedenavond Anouk,

    Zojuist heb ik de DNS instellingen handmatig aangemaakt, het kan hierin even duren voordat de wijziging van kracht is, kunt u aangeven of dit het gewenste effect geeft?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Anouk Member
    Reactie geplaatst op: 29-12-2017 om 17:32

    Beste Gavon,

    Ik zie dat er inderdaad wijzigingen zijn aangebracht aan de DNS records en de lookup werkt nu wel. Bedankt voor de reactie en de aanpassingen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-12-2017 om 17:51

    Geen dank. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, helpen wij u graag.

    Vond u dit antwoord nuttig?