1. Dennis Member

Hotmail spamfilter na verhuizing -> VPS

Topic geplaatst op: 24-12-2017 om 16:54

Sinds de verhuizing van oude Cloudbox naar nieuwe VPS belanden alle mails vanaf mijn server bij Hotmail/Outlook/Live in de spammap.

Ik heb alles correct ingesteld (SPF/DKIM/DMARC), haal 10/10 score bij mailtester.com en geen van de andere grote mailproviders klaagt over mijn mails.

Microsoft support is verre van behulpzaam. Zij wijzen op fout inhoud van mijn mails, maar zelfs mails met alleen het woord "test" erin worden nog gefilterd.

Het aanmelden van een deliverability problem bij Outlook levert steevast op:
    Not qualified for mitigation
    185.224.89.100
    Our investigation has determined that the above IP(s) do not qualify for mitigation.

Lopen meer mensen hier tegenaan? En zo ja, iemand nog een idee wat hier aan te doen is?

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-12-2017 om 17:01

Hallo, Outlook/Hotmail is hiervoor gekend, er wordt veel legitieme e-mail geblokkeerd en veel spam geraakt gewoon door hun filters. Enkel "test" mallen zal zeker aanzien worden als spam. Het moet een inhoudelijk bericht zijn dat u verstuurt, maar tegen dit probleem bij Hotmail valt er niet veel te doen. Uw server IP zal een goede reputatie moeten opbouwen bij hen, niet teveel mail versturen op te korte tijdspanne maar ook niet te weinig mail versturen, dan wordt de e-mail door hen weer aanzien als spam. De e-mail stroom naar Hotmail moet regulier opgebouwd worden tot het IP een goede reputatie heeft verworven.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Dennis Member
    Reactie geplaatst op: 24-12-2017 om 20:14

Ik was er al bang voor. Ruim 3 jaar geleden precies hetzelfde gedoe. Uiteindelijk is het na lange tijd goed gekomen.

Maar kun je je voorstellen dat mijn klanten steen en been klagen over dit fenomeen?

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-12-2017 om 00:56

@sussudio Dat begrijp ik. U kunt ervoor zorgen dat er op reguliere manier gemaild wordt naar Hotmail/Outlook adressen en de e-mails te laten markeren als geen spam, dat zal het proces ook versnellen. Outlook/Hotmail heeft een eigen manier van werken hebben we reeds gemerkt, ze houden zich ook niet aan de 'e-mail standaarden'. Door het wijzigen van uw server IP zal dit terug opgebouwd moeten worden. We kunnen de IP's van de Cloudboxen helaas niet overnemen naar het nieuwe VPS platform.