1. Ricardo Member

MySQL externe connectie error

Topic geplaatst op: 19-12-2017 om 19:37

Zodra ik bij een database (in DirectAdmin) een ip adres wil toevoegen om externe connectie toe te staan krijg ik deze error:

Error inserting host: Field 'authentication_string' doesn't have a default value

Nou vond ik dit https://help.directadmin.com/item.php?id=690 of is er toch iets wat ik verkeerd doe?
    Ik vraag het maar even hier aangezien het best een cruciaal probleem voor mij is dat ik geen externe ip adressen kan toestaan en de helpdesk van Versio nog niet echt opschiet.

2. Wim Member
    Reactie geplaatst op: 20-12-2017 om 16:04

Ik heb exact hetzelfde probleem. Volgens de post vermeld door ricardol31 en ook deze post (http://forum.directadmin.com/showthread.php?t=55389&highlight=is+not+allowed+to+connect+to+this+MariaDB+server) zou je dit kunnen oplossen door "authentication_string" een default waarde te geven.

Echter, als gebruiker heb je in phpMyAdmin niet het recht om ALTER te doen op de mysql.users tabel en blijft het probleem onopgelost.

Enige hulp zou ten zeerst gewaardeerd worden!

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-12-2017 om 17:42

Ik heb dit voor u beiden aangepast op de servers . Mocht u verder nog vragen hebben horen wij dit graag.

4. Ricardo Member
    Reactie geplaatst op: 20-12-2017 om 17:53

Ik ondervind nog steeds het probleem wat ik hierboven beschreven heb.

5. Wim Member
    Reactie geplaatst op: 20-12-2017 om 18:02

Bij mij werkt het alvast. Waarvoor dank!

6. Ricardo Member
    Reactie geplaatst op: 20-12-2017 om 18:16

Ik heb net bericht gekregen via de helpdesk en nu werkt hij inderdaad ook bij mij weer. Bedankt!

7. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-12-2017 om 18:31

Graag gedaan, Fijne dag nog verder