1. appline Member

Unable to add domain pointer

Topic geplaatst op: 05-04-2012 om 21:58

Hallo,
    Ik heb Versio web hosting, en 2 domain names (via Versio). Na wat zoekwerk blijkt een domain pointer een gepaste manier om beide domains naar éénzelfde 'domain' te laten verwijzen. Op dit moment heb ik 3 sub-directories in mijn 'domains' dir, nl. één voor domain A, één voor domain B, en één voor xxx.xxx.acx.nl.
    Als ik nu via DirectAdmin een domain pointer wil instellen, dan krijg ik "Unable to add domain pointer. You cannot use that domain as a pointer. It already exists on the server."
    Hoe kan dit opgelost worden?
    Ik ben pas begonnen, dus die dir-structuur mag op dit moment volledig veranderd worden - ik verlies niets.
    Dank

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 06-04-2012 om 00:10

Dan staan de betreffende domeinen al in DA.
    dus in je domain admin de domeinen verwijderen die je wilt laten pointen.
    je originele doemin behouden.

dan bij pointers de domeinen invullen

Vond u dit antwoord nuttig?

3. ruud64 Member
    Reactie geplaatst op: 16-06-2013 om 00:28

Hoi,
    Ik krijg de volgende melding bij het aanmaken van een domainpointer (as alias aangevinkt):

Unable to add domain pointer

Details

Could not write domain's db file in /var/named
    User added to named.conf file successfully
    Unable to save dns zone: named-checkzone returned:
    loading "jouwhangmat.nl" from "/var/named/jouwhangmat.nl.db.temp" class "IN"
    dns_rdata_fromtext: /var/named/jouwhangmat.nl.db.temp:20: near '2a02:27f8:1050:0:0:0:0:4': bad dotted quad
    zone jouwhangmat.nl/IN: loading master file /var/named/jouwhangmat.nl.db.temp: bad dotted quad

de nameservers zijn hetzelfde van bigbabylon.nl en jouwhangmat.nl

de pointer wordt wel toegevoegd maar http://jouwmatras.nl is niet bereikbaar.

Wat gaat hier mis?

Vond u dit antwoord nuttig?