1. Johan Member

    CAA record

    Topic geplaatst op: 13-12-2017 om 01:51

    Ik heb er even op moeten wachten (https://www.versio.nl/forum/6153-dns-caa-records)
    Maar nu dat dit mogelijks is om CAA records toe te voegen krijg ik steeds de foutmelding als ik er eentje wil toevoegen.
    De volgende records konden niet worden opgeslagen:
    Record (CAA) DOMEINNAAM.TLD. - issue "letsencrypt.org" verwijderd: Ongeldig format CAA record.

    Welk is dan het correcte format voor versio ?

    mvg

    Johan


  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 09:35

    Goedemorgen,

    Kunt u aangeven bij welke domeinnaam u dit probeert in te voeren en wat u invoert?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Johan Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 11:41

    NAAM aati.info
    TYPE : CAA
    Value issue "letsencrypt.org"
    PR 0
    TTL 4uur

    geef de foutmelding
    De volgende records konden niet worden opgeslagen:
    Record (CAA) aati.info - issue "letsencrypt.org" verwijderd: Ongeldig format CAA record.



    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 11:53

    Dit heb ik nu voor u ingesteld.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Johan Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 15:05

    Correcte werkwijze , voor wie dit nog wil zonder de service desk lastig te vallen ;-)

    NAAM : domeinnaam.tld
    TYPE : CAA
    Value : 128 issue "letsencrypt.org"
    PR 0
    TTL 4uur

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Johan Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 15:06

    Achter tld moet een puntje staan maar dat werd er uit gefilterd
    domeinnaam.tld

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 15-12-2017 om 10:15

    Precies wat ik zocht.

    Misschien kan je dit bij de FAQ zetten want er zullen wel meer letsencrypt gebruikers zijn die bij de hernieuwing van hun certs even achter het oor krabben.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Dennis Member
    Reactie geplaatst op: 17-12-2017 om 17:21

    Ik had ook al problemen met Let's Encrypt, kreeg een SERVFAIL, terwijl er normaal bij een ontbrekend CAA record een NOERROR met leeg resultaat zou moeten terugkomen.

    Waar zit de oorzaak?

    Nu als workaround maar even handmatig CAA toegevoegd, dat zou het probleem voor nu even snel moeten oplossen.

    Vond u dit antwoord nuttig?