1. Jeroen Member

Limesurvey installeren via softaculous

Topic geplaatst op: 12-12-2017 om 14:54

hallo,

bij het installeren van limesurvey via softaculous blijft het scherm hangen bij de installatie. De installatiebalk loopt soms tot 2 a 3% en een enkele keer tot 95% en dan stopt hij ermee. Melding in beeld is dat dit 3 a 4 minuten kan duren, maar na langer dan 15 minuten wachten geen verdere actie.
    mogelijk voer ik ergens foute gegevens in?
    -Bij choose domain staat iets anders als het domeinnaam dat ik heb aangevraagd?
    -Bij admin username: mag ik dat zelf kiezen of is dat diegene die ik van versio gekregen heb? Hetzelfde voor het wachtwoord.
    -Admin email: Mag je daar zelf een mailadres ingeven?

ps heb een paar keer overnieuw geprobeerd, nu staan bij task list mijn pogingen met bij alle pogingen de installatiebalk tot 5%.

hopelijk kunt u me verder helpen,

vriendelijke groet,

Jeroen

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-12-2017 om 15:41

Goedemiddag Jeroen,

Softaculous maakt gebruik van licentie's van derden. Hierin kan het voorkomen dat u wel een softwarepakket kunt installeren via Softaculous enkel dat u hier een licentie voor nodig heeft, hierdoor word de installatie niet uitgevoerd of stopt zelfs.

limesurvey heeft een licentie nodig, dit kunt u via de website van limesurvey bekijken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jeroen Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 11:08

Hallo Gavon,

ik heb contact gehad me Lime survey. Voor Lime survey is geen licentie nodig. Het probleem ligt wsl. bij softaculous. Kunt u mij verder helpen?

groet Jeroen

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 11:51

Goedemorgen Jeroen,

Kunt u aangeven achter welke domeinnaam u een installatie wilt uitvoeren, Ik kan hierin kijken wat ik voor u kan betekenen.

5. Jeroen Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 12:44

prognosenekpijn.nl

alvast dank voor uw hulp

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 15:36

Wij gebruiken softaculous om snel installatie te doen, dit is iets wat aangeboden vanuit een derde partij. Het lijkt erop dat het installeren van Lime Survey hiermee niet mogelijk is. Kunt u eventueel Lime survey downloaden vanuit de website van Lime Survey en handmatig uitvoeren?

7. Jeroen Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 16:11

Hmmm.... begreep van een collega dat hij dit wel via de site voor elkaar had gekregen... Als ik limesurvey download, kan ik deze dan zelf koppelen / toevoegen aan het webdomein?

8. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2017 om 16:18

U kunt het dan handmatig uploaden naar uw FTP en proberen handmatig te installeren via uw domein.