1. Clifford Member

Website op IP bereiken, hoe werkt dat?

Topic geplaatst op: 07-12-2017 om 10:35

Ik wil een site bouwen en die testen, voordat ik de DNS omzet. Website is elders live. Zodra de site getest en werkend is bij Versio, zet ik de DNS om.
    Hoe werkt dit bij Versio? Ik krijg namelijk geen site te zien op het IP dat in de Versio DNS staat.

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-12-2017 om 10:44

Goedemorgen Clifford,

Er is hier een makkelijke methode voor, hierin heeft u geen technische kennis nodig.
    Via de website https://hosts.cx/ kunt u het IP van de nieuwe locatie invullen en de domeinnaam, vervolgens kunt u de website bekijken vanaf de nieuwe locatie. Kunt u hiermee verder?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Clifford Member
    Reactie geplaatst op: 07-12-2017 om 10:46

Dit werkt prima. Dank.

4. Marc Member
    Reactie geplaatst op: 31-12-2017 om 15:54

Ik heb mijn website overgezet naar een hosting van Versio en dan gecheckt door te koppelen met de website hosts.cx zoals aangegeven door Gavon hierboven. Alles leek ok dus de dns-servers aangepast naar de servers van Versio. Als ik nu mijn domeinnaam ingeef krijg ik een foutmelding van de hosts.cx website. Als ik een look-up doe van de website (endlers.be) verwijst het ip-adres wel naar dat van de hosting bij Versio. Wat loopt hier fout?

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-12-2017 om 16:03

@Marc Verhaegen We bekijken dit verder via uw support ticket.

6. Anton Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2018 om 06:55

Zelfde probleem hier. En krijg maar geen duidelijk antwoord van Versio.

7. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-03-2018 om 09:47

Goedemorgen Anton,

Wij zien niet zo snel een ticket van u hierover, kunt u een ticketnummer overhandigen of aangeven wat het probleem is in een ticket? U mag hiervoor ook een e-mail sturen naar support@versio.nl