1. Geert Member

Domein naam en name server

Topic geplaatst op: 27-11-2017 om 16:00

Voor een tijdelijke oplossing moet ik een vast IP adres met HTTPS beveiligen.
    Daarvoor wil ik een domein registreren en een certifikaat kopen.
    Dat vind ik allemaal op de site. Alleen met de naamserver zit ik nog een beetje. Kan Versio ook een naamservice bieden? Dat heb ik niet kunnen vinden. Welke dienst heb ik daarbij nodig?

Met vriendelijke groet,
    Gert Weijs

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-11-2017 om 16:09

Het is tegenwoordig niet meer nodig om een vast IP-adres in combinatie van een SSL certificaat,
    Kunt u aangeven waarvoor de tijdelijk optie is, zodat wij hierin mee kunnen kijken voor een oplossing?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Geert Member
    Reactie geplaatst op: 28-11-2017 om 07:59

We hebben een server draaien met een applicatie waarschijnlijk die binnen één jaar naar de cloud verhuisd zal worden. Nu is die alleen bereikbaar via een VPN. We willen 'm ook bereikbaar gaan maken voor gebruikers die geen toegang hebben tot het VPN. Daarvoor moeten we natuurlijk het HTTPS protocol inschakelen. Dat wil ik niet doen zonder dat er een publiek certificaat aan de site gekoppeld is. Dus wat ik nodig heb is een certificaat, gekoppeld aan een domeinnaam en het fysieke adres. Het (vaste) adres hebben we al. Maar geen domeinnaam, naamserver en certificaat.
    Op de site heb ik gevonden hoe ik aan een certificaat en een domeinnaam kom. Alleen de naamserver is mij nog niet duidelijk. Vast bedankt voor de oplossing.

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-11-2017 om 11:05

Het is mogelijk om eigen nameservers te gebruiken, hiervoor dient u een domeinnaam te bestellen en te koppelen aan een hostingpakket bij ons, heeft u dit al inmiddels?

5. Geert Member
    Reactie geplaatst op: 28-11-2017 om 11:54

Op dit moment heb ik nog niets aangeschaft.
    Ik begrijk dat ik moet kopen:
    - Domeinnaam;
    - Hosting packet; (Meest eenvoudige is OK denk ik)
    - Een certificaat.
    Klopt dat?

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-11-2017 om 11:59

Goedemiddag,

Dit klopt en als u dan vervolgens een e-mail stuurt naar support@versio.nl, dan kunt u daarin ondersteunt worden om het goed te zetten.