1. Tim Member

Mail account invalid certificate error

Topic geplaatst op: 26-11-2017 om 12:28

Ik heb zojuist een mail accounts ingesteld voor twee domeinen die ik olangs heb verhuisd naar Versio. In mijn mail (Apple Mail client) geven beide accounts een foutmelding: 'Mail can't verify the idenity of the server "mail.XXXX.com" (waarbij XXXX mijn domein) met het bericht 'The certificate for this server is invalid'. Een test mailtje van een gmail account naar deze accounts geeft een postmaster error bericht. Wat doe ik verkeerd?

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-11-2017 om 12:53

Hallo, heeft u mogelijk de SSL optie aangevinkt op de mail.uwdomein.com mailservers? SSL kunt u enkel aanvinken met onze AXC mailserver instellingen: https://www.versio.nl/artikelen/31-wat-zijn-de-pop-imap-en-smtp-gegevens-van-mijn-email-account

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tim Member
    Reactie geplaatst op: 26-11-2017 om 13:16

Ik zie nu dat ik gewoonweg de AXC mailserver kan aanspreken, niet mijn mail.uwdomein.com (deze had ik ook niet ingesteld). Echter, het lost het probleem niet op. Als ik de instellingen volg volgens het Versio artikel, is Apple Mail lang bezig met het verifieren van het mail account en geeft vervolgens dat de username en wachtwoorden niet geverifieerd kunnen worden. Deze heb ik triple checked via DirectAdmin. Bovendien beschik ik over een tweede Versio account bij jullie, waarop ik gemakkelijk en succesvol een nieuw domein host en gister opgezet heb voor mail. Ik volg dezelfde procedure, maar krijg bij deze verhuisde domeinen de error. De postmaster@ mail die ik terugkrijg bij testmailtjes naar de mail accounts van de verhuisde domeinen is status 5.4.4. (illegal host/domain name found).

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-11-2017 om 13:27

@Tim Post Dit moet dan even nagekeken worden via een support ticket. U kunt een support ticket aanmaken via support@versio.nl of via het Versio klantenpaneel: https://www.versio.nl/customer/helpdesk/tickets We nemen contact met u op van zodra nagekeken.

5. Tim Member
    Reactie geplaatst op: 26-11-2017 om 13:30

Zal ik doen.