1. Emiel Member

Domein verhuizen van reseller account

Topic geplaatst op: 23-11-2017 om 17:04

Hallo. Ik heb enkele jaren geleden een reseller account bij versio aangemaakt en ben vol enthousiasme domeinnamen aan gaan maken. Helaas heb ik deze direct onder mijn reseller account aangemaakt en hiervoor geen nieuwe users aangemaakt.... Stom.. ik weet het.

Nu wil één van de eigenaren van één van die domeinnamen zelf zijn domein gaan beheren en DNS records gaan beheren en vraagt dan ook om inloggegevens. De enige inloggegevens die ik voor hem heb zijn mijn reseller gegevens en die ga ik hem niet geven... :-)

Is er een mogelijkheid om hiervoor een nieuwe user (in mijn reseller account) aan te maken en het domein vervolgens te verhuizen van mijn eigen reseller account naar een user aangemaakt onder mijn reseller account? Het domein is dus in direct admin nu te benaderen onder User Level (aan de rechterzijde in beeld onder Access Level) dus direct vanuit mijn reseller account. Hiervoor dien ik niet apart aan te melden via Account Management -> List Users.

Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen...

Reageer
  2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-11-2017 om 17:45

De enige manier om het domein te verplaatsen is door een nieuwe user aan te maken. Een backup te maken van het domein en de mail. Daarna deze te verwijderen en daarna opnieuw onder de nieuwe user aan te maken en te restoren.
    * Backup Maken
    U kan een volledige DirectAdmin backup maken via Create/Restore Backups Backups . Deze kan u downloaden naar uw pc.
    Daarna het domein verwijderen via "Domain Setup> achter het domein deze aanvinken en op delete klikken.

* Nieuwe user aanmaken
    Inloggen als Reseller op uw resellerpakket. Via "Add New User" een nieuwe user aanmaken.
    Daar kunt u ook direct voor de user het domein opgeven.

* Backup herstellen
    U uploadt deze backup dan in een mapje genaamd "backups" op hetzelfde niveau als de "domains" map via de ftp van de nieuwe user. Indien deze map niet bestaat even de folder zelf aanmaken.

Daarna gaat u in DirectAdmin onder de nieuwe user en importeert u de backup via Create/Restore backup. Bij het importeren vinkt u het vakje "DNS settings" uit.

U zal nadien even moeten controleren of de naam van de database nog overeenkomt met diegene vermeld in het config bestand van uw website. De username zal verschillen. De naam en user van de nieuwe database zal u zien bij MySQL management in DirectAdmin.
    Het domein is dan terug gezet incl de mail en database onder de nieuw aangemaakte user.
    Mocht u verder nog vragen hebben dan helpen wij u uiteraard graag verder.

Vond u dit antwoord nuttig?