1. Wouter Member

Subdomeinen hosten bij andere providers

Topic geplaatst op: 16-11-2017 om 16:31

Hallo. Ik heb een probleem met het instellen van subdomeinen bij een van mijn domeinnamen.

Ik wil namelijk het apex en www subdomein via versio hosten, maar een subdomein via Firebase.
    Om dit subdomein via Firebase te hosten moet ik de daarvoor benodigde DNS records instellen. Als ik dit doe, verdwijnen echter de nameservers die mijn apex en www subdomeinen naar versio hosting richten, waardoor deze niet meer bereikbaar zijn.

Lijkt me een vaker voorkomend probleem, maar ik kan de oplossing toch niet vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bedankt alvast!

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-11-2017 om 16:37

Kunt u aangeven om welke domeinnaam het hier gaat? Dan kan ik de situatie voor u bekijken en hierin een uitleg geven.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wouter Member
    Reactie geplaatst op: 16-11-2017 om 16:58

Het gaat om het domein wouterraateland.nl en het subdomein dailyui.wouterraateland.nl

4. Wouter Member
    Reactie geplaatst op: 16-11-2017 om 17:05

Eerst dient u de domeinnaam te koppelen aan uw hosting omgeving, dit is nu niet het geval.
    Vervolgens logt u in in directadmin en volgt u de volgende artikel: https://www.versio.nl/artikelen/357-hoe-beheer-ik-de-dns-records-van-mijn-domeinnaam

Hier maakt u een A record aan met als naam: dailyui.wouterraateland.nl ( let op de punt achter de .nl dit moet een punt zijn) Met vervolgens het IP-adres van Firebase.

5. Wouter Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2017 om 18:07

Bedankt, duidelijk!