1. Wendy Member

Domeinnaam verhuizen naar andere website

Topic geplaatst op: 12-11-2017 om 21:15

Beste,
    Ik probeer al een week de nodige info te bekomen om de domeinnaam (excl de hosting) over te zetten naar een nieuwe website die ik aanmaakte bij Jimdo. De hosting wilde ik in eerste instantie bij Versio laten (vermits deze recent werden vernieuwd voor 3 jaar). De domeinnaam dient bijgevolg doorverwezen te worden naar Jimdo. Wie kan me zeggen hoe ik dit kan doen? Bedankt

2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-11-2017 om 09:39

Hier dient u veelal de DNS voor te wijzigen, de gewenste DNS wijziging kunt u opvragen bij Jimdo, op het moment dat u dit doorgeeft, dan kan dit voor u op orde gemaakt worden.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wendy Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2017 om 13:04

De domeinnaam is ondertussen doorverwezen maar sinds deze aanpassing werken wel mijn mailboxen niet meer (aan de mailboxen werd niets gewijzigd). Klopt dit? Hoe kan ik deze terug laten werken? We zijn immers nu niet beschikbaar voor klanten via mail...

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-11-2017 om 13:07

Kunt u aangeven wat u gewijzigd heeft? Indien dit nameservers zijn dan dient u de dns wijziging aan te passen, Kunt u aangeven om welke domeinnaam het hier gaat?

5. Wendy Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2017 om 17:23

Het gaat om www.heavenchocolate.be

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-11-2017 om 17:28

Zojuist heb ik voor u de dns wijziging doorgevoerd via het klantenpaneel. Over 4 uur dient u e-mail weer te werken.

7. Wendy Member
    Reactie geplaatst op: 17-11-2017 om 19:08

Super bedankt!

8. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-11-2017 om 19:32

Geen dank. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, helpen wij u graag.

9. Wendy Member
    Reactie geplaatst op: 18-11-2017 om 15:36

Tot op heden helaas nog geen werkende mailboxen.

10. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-11-2017 om 15:46

@Wendy De Jonghe Dit moet even nagekeken worden via een support ticket. U kunt een support ticket aanmaken via het Versio klantenpaneel of via support@versio.nl: https://www.versio.nl/customer/helpdesk/tickets We nemen contact met u op van zodra nagekeken.

11. Wendy Member
    Reactie geplaatst op: 18-11-2017 om 16:01

Ik krijg net van jullie een wijziging binnen op 1 van de 2 mailboxen, maar blijkbaar werd wel het e-mailadres gewijzigd? wendy@web-prod.jimdo-platform.net , mailadres moet ongewijzigd blijven (wendy@heavenchocolate.be en info@heavenchocolate.be).

12. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-11-2017 om 16:11

@Wendy De Jonghe Er is niets gewijzigd aan de e-mail adressen. Kunt u dit even verder aankaarten via support@versio.nl of via het ticket dat is aangemaakt? Dan kunnen we dit verder onderzoeken voor u.

13. Wendy Member
    Reactie geplaatst op: 18-11-2017 om 16:21

Doe ik!