1. JordiDW Member

Nieuwe VPS platform versio

Topic geplaatst op: 01-04-2012 om 18:12

Nieuwe VPS platform versio :
    in verband met nieuw vps panel
    al een release datum bekent ?
    of iets anders bekent ?

Alvast Bedankt
    Groetjes Jordi De Wolff

2. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 02-04-2012 om 09:44

Zodra het zover is zal het op de hoofdpagina te komen staan.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-04-2012 om 12:49

Het heeft wat vertraging opgelopen, maar we werken er full-time aan. We hopen het zo snel mogelijk gereed te hebben.

4. Johan In T Veld Member
    Reactie geplaatst op: 12-04-2012 om 12:09

Wat vertraging? noem dit maar veel vertraging. en dat is ook niet erg maar we worden hier niet eens op de hoogte van gehouden!!! ik wacht hier al maanden op.

Ik heb daarom tijdelijk bij een ander een reseller pakket genomen omdat mijn vps was afgelopen. en natuurlijk nu blijven wachten!!!

5. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-04-2012 om 12:36

Hoi Johan,

Het is een behoorlijk stukje geavanceerde hardware wat samen met de leverancier moet getest worden. Zodra het klaar is dan hebben we tenminste een fijn en goed werkend product ;-)

6. Danny Simons Member
    Reactie geplaatst op: 21-04-2012 om 18:21

Hallo Reshad,

Kun je wel een voorzichtige inschatting geven wanneer de nieuwe servers mogelijk gelanceerd worden (ik zal je er niet op vastpinnen)? Moeten we denken aan eind april, half mei, eind mei, etc.? Dit ivm verhuisplannen naar jullie die ik aan het uitstellen ben en ik zo wat antwoorden naar mijn klanten geven.

7. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-04-2012 om 23:11

We verwachten deze week het platform klaar te hebben, nieuwe VPSen zullen vanaf vrijdag op dit nieuwe platform komen. Meer informatie volgt nog.

8. JordiDW Member
    Reactie geplaatst op: 25-04-2012 om 18:02

Nieuwe Vpsen ? kan ik dan ook gewoon op me vps krijgen @ platform in verband met nieuwe vpsen ?? trouwens toen ik u collega sprak zei die als u verlengt krijgt u 4000 dataverkeer ,omdat ik nog 2000 heb op large vps ?? Alvast bedankt Groetjes Jordi De Wolff

9. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 26-04-2012 om 17:35

Reshad Bashir,

Goed om te horen.

Zijn er dan VPSEN met 64 bit nodes?

Zo ja da bestel ik er 1 als het zover is.

10. Hvvzw Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2012 om 15:20

Zijn er terug vertragingen?

Ik ben namelijk ook de kat uit de boom aan het kijken vooraleer ik een nieuw project wens op te starten.

11. Erik Castricum Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2012 om 18:07

Zijn er hierdoor vertragingen in de opleveringen van VPS? 25-04 besteld en binnen 24 uur zou ik gegevens per mail krijgen. Tot nu toe niets gekregen.

12. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-04-2012 om 09:06

Er is inderdaad weer wat vertraging, eigenlijk alleen door het weekend. Het Amerikaanse bedrijf waar wij mee werken voor deze nieuwe platform is in het weekend gesloten, het testen was bijna klaar. Ik verwacht dat het maandag of uiterlijk dinsdag gereed zal zijn en alle VPSen kunnen dan opgeleverd worden. Dat is dus ook de reden van de vertraging (@Erik Castricum).

13. Erik Castricum Member
    Reactie geplaatst op: 29-04-2012 om 09:26

Mooi, dat is dan duidelijk :-)

14. Jordi De Wolff Member
    Reactie geplaatst op: 01-05-2012 om 16:29

Komt vandaag zeker niet (1 mei di)
    A.U.B geen dagen meer zegen .
    zit je te wachten komt werschijnlijk niks ?
    ik vind het niet zo erg hoor.
    maar je weet niet wat anderen mensen denken.
    Groetjes Jordi de Wolff

15. Dennis! Member
    Reactie geplaatst op: 01-05-2012 om 22:37

@ Jordi De Wolff

Gelijk heb je, zal ook niet de eerste keer zijn dan het toch weer wordt uitgesteld, ze mogen hier wel eens een beetje vaart mee maken, het VPS platforum van Versio loop wel heel erg ver achter op de tijd in vergelijking met andere aanbieders. Ben echt aan het wachten hierop zodat ik kan besluiten of het de moeite waard is om bij Versio te blijven met mijn servers.

16. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 10:37

Ik zit er ook met smart op te wachten. Maar ik heb liever dat Versio de levering een week uitstelt, dan dat we met z'n allen een instabiel systeem krijgen en/of dat systeem om de haverklap moet worden gereboot omdat er een config aanpassing noodzakelijk is. Dat is namelijk al helemaal geen reclame als dat gebeurd.
    Tuurlijk, het duurt langer dan beloofd. So be it. Ik krijg liever een goed en stabiel product iets later. Voor mij geldt dat de VPS-en backups gaan vormen voor andere servers die elders gehost worden. Maar dan wil ik wel dat ze het daadwerkelijk doen, en blijven doen.

17. Dennis! Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 12:30

@ remcok

En dat is prima, ik wacht ook liever ergens langer op en heb dan een perfect/goed werkend product gekocht, maar doe dan AUB geen beloftes als ze toch niet waar worden gemaakt.

18. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-05-2012 om 13:19

We leveren op dit moment de VPSen af op de reeds bestaande omgeving omdat de nieuwe omgeving helaas nog niet klaar is. Dit zal misschien nog tot eind deze week duren. We zijn afhankelijk van een derde partij die het nieuwe systeem uittest. Het duurt in ieder geval niet veel langer meer.

19. Jordi De Wolff Member
    Reactie geplaatst op: 04-05-2012 om 10:00

Hoop dat het lukt / gelukt is @ bijna eind van de week

20. Jordi De Wolff Member
    Reactie geplaatst op: 11-05-2012 om 10:15

En hoe staat het der voor ?

21. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-05-2012 om 17:50

Zoals jullie hebben gemerkt is het platform inderdaad nog niet klaar, we verwachten dat dit binnenkort klaar zal zijn. Het zijn nog steeds de laatste stappen die we aan het zetten zijn.

22. Jordi De Wolff Member
    Reactie geplaatst op: 14-05-2012 om 21:05

O oke bedankt voor deze informatie

23. Martin Beck Member
    Reactie geplaatst op: 15-05-2012 om 20:35

Gaat iedereen automatisch over? Of moet je hiervoor nog wat regelen of aanvragen?
    Wat gaat er verbeteren?

24. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-05-2012 om 12:02

Over gaan naar het nieuwe cluster is optioneel. Iedere klant krijgt de mogelijkheid om over te stappen, maar dit is dus niet verplicht. Overstappen gaat niet automatisch, de migratie vindt handmatig plaats (door de klant zelf).

25. Martin Beck Member
    Reactie geplaatst op: 16-05-2012 om 16:45

Weet iemand wat het verschil is met het oude platform?

26. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-05-2012 om 17:21

Er staat al heel wat op een rijtje op https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=85

27. JordiDW Member
    Reactie geplaatst op: 06-06-2012 om 12:31

En hoe staat het er mee ? lang niks van gehoort

28. Iain Munro Member
    Reactie geplaatst op: 09-06-2012 om 13:48

Ja graag een update

29. mathijsc Member
    Reactie geplaatst op: 13-06-2012 om 08:54

Ik ben ook erg benieuwd.

30. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-06-2012 om 12:34

We zijn nog steeds bezig met de laatste stappen, we zijn hierbij afhankelijk van een Amerikaans bedrijf. Het zou niet lang meer moeten duren in ieder geval voordat we kunnen beginnen met deze nieuwe VPSen.

31. Royal Webbers Member
    Reactie geplaatst op: 21-06-2012 om 16:36

Wat gaat het verschil nu dan worden tussen de starter en expert VPS'en? In hoeverre heeft het zin om nu van die onstabiele starter vps'en op OpenVZ af te stappen naar een expert vps die op Xen draait?

32. Erik Castricum Member
    Reactie geplaatst op: 12-07-2012 om 12:50

Zit hier eigenlijk nog voortgang op of bloed dit dood? Op 29 april was de verwachting dat het de maandag of dinsdag erna werd opgeleverd, daarna waren er weer wat laatste stappen? Kan er iets concreets worden gezegd, een concrete datum worden genoemd? Of kan gemeld worden dat er toch maar geen nieuw platform komt (als dat het geval is)?

33. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-07-2012 om 18:06

Erik,

Klinkt misschien beetje vreemd, maar we zijn nog steeds bezig met de laatste stappen. We zijn bij de ontwikkeling afhankelijk van een andere partij, we kunnen het echter pas lanceren als het volledig klaar is.

34. Otto Moerbeek Member
    Reactie geplaatst op: 18-07-2012 om 12:58

Het lijkt erop dat jullie te veel afhankelijk zijn van derde partijen. Partijen die blijkbaar niet al te hard lopen.

Ik hoop niet dat al deze vertragingen ook zullen optreden als het nieuwe platform in de lucht is en er problemen zijn....

Kan er eens een realistische schatting afgegeven worden?

35. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-07-2012 om 16:09

Een goede voorbereiding is het halve werk ;-)

Ik denk dat wij straks met het nieuwe platform een prachtig product kunnen presenteren aan jullie. Ik durf helaas geen schatting meer te geven, het zijn nog steeds de laatste stappen.

36. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-07-2012 om 15:05

De omgeving is nu klaar voor gebruik, lancering zal mogelijk dit weekend nog volgen.

37. Josiah Soetaert Member
    Reactie geplaatst op: 26-07-2012 om 16:52

Mooi om te zien dat het nieuw systeem klaar is!

Heeft u soms al een idee hoe overschakeling zal gebeuren?
    - Starten we van Clean start of worden huidige gegevens overgezet?
    - Indien we clean start hebben krijg, kunnen we bv week overgang tijd(tussen oude en nieuwe)?
    - Blijven de huidige ram, dataverkeer, prijs het zelfde?

38. tomterhorst Member
    Reactie geplaatst op: 01-08-2012 om 20:22

Ik heb eigenlijk nog wat extra vraagjes over het VPS Platform dan @Josiah Soetaert had:

- Starten we van Clean start of worden huidige gegevens overgezet?
    - Indien we clean start hebben krijg, kunnen we bv week overgang tijd(tussen oude en nieuwe)?
    - Blijven de huidige ram, dataverkeer, prijs het zelfde?

== Nog een paar andere vragen ==

* Komen er ook nog extra VPS pakketten?
    * Indien ja, welke pakketen allemaal?
    * Als ik vandaag een VPS bestel wanneer komt die dan op het nieuwe platform?
    * Welke Virtualisatie software en welk controlepaneel gaat er gebruikt worden?

39. Jelle Schneiders Member
    Reactie geplaatst op: 02-08-2012 om 21:32

* Als ik vandaag een VPS bestel wanneer komt die dan op het nieuwe platform?
    Vrijdag.

40. jopvanraaij Member
    Reactie geplaatst op: 03-08-2012 om 20:01

Ik heb vorige week een VPS besteld. Begin deze week een e-mail ontvangen dat de server uiterlijk vandaag beschikbaar zou zijn (op het nieuwe platform). Ik heb echter nog geen informatie ontvangen voor het inloggen (per e-mail) en zie ook geen informatie vial het 'Klanten paneel'. Ik hoop dat ik vandaag nog iets ontvang, maar die kans lijkt me klein.

Aangezien het allemaal zo lang heeft geduurd voordat het nieuwe VPS platform is opgezet (eerste bericht is van 1 april, nu is het augustus), ben ik wel een vraag ik me wel af hoe stabiel het nieuwe platform is...

Ik heb liever dat er een solide VPS oplossing geboden wordt en pas wanneer het nieuwe systeem helemaal klaar en getest is, ik geinformeerd word om over te stappen op het nieuwe platform. Het steeds verplaatsen van een deadline geeft mij niet meer vertrouwen.

41. Jelle Schneiders Member
    Reactie geplaatst op: 03-08-2012 om 22:09

@jopvanraaij Ik heb contact gehad met de support en ze zijn op dit moment de VPS'en aan het aanmaken. Vanavond/Vanacht voor morgenochtend worden alle gegevens via de mail verstuurd.

42. toktokcity Member
    Reactie geplaatst op: 04-08-2012 om 06:43

Ben heel benieuwd tegen welke voorwaarde de huidige klanten worden overgezet. Een verplichte omzetting zou voor mij een verkapte prijsverhoging betekenen die geredhtvaardigd wordt met tools die ik toch niet gebruik.

43. MarcelD Member
    Reactie geplaatst op: 04-08-2012 om 08:08

Ik hoop dat bestaande klanten door middel van een leuke aanbieding gestimuleerd worden om over te stappen (met enige schaduw-draai-tijd natuurlijk :-).... Het ziet er op zich heel mooi uit, ben benieuwd of het in de praktijk ook zo werkt en vooral heel stabiel is.

44. Jelle Schneiders Member
    Reactie geplaatst op: 04-08-2012 om 10:00

Nog steeds geen gegevens gehad :(

45. Twiebie Member
    Reactie geplaatst op: 04-08-2012 om 19:32

Ik ben ook wel erg benieuwd naar hoe huidige VPS klanten overgezet worden naar de nieuwe omgeving?

46. Xavier Decuyper Member
    Reactie geplaatst op: 04-08-2012 om 21:25

Het nieuwe VPS platform is gelanceerd! Cloudbox VPS. Zie: http://www.versio.nl/cloudbox.php
    Lijkt héél flexibel! Alleen nog de vraag of huidige VPS klanten zullen overgezet worden?

47. jopvanraaij Member
    Reactie geplaatst op: 04-08-2012 om 21:56

Heb zojuist een e-mail met logingegevens ontvangen voor de cloudbox server. Interface ziet er goed uit. Nu proberen CentoOS te installeren. Keuze uit een groot aantal templates!

48. Kauriissa Member
    Reactie geplaatst op: 05-08-2012 om 15:51

Hier nog steeds niks zit al 2 weken met een vps op het oude platform met bugs en een OS dat ik niet wou draaien.

49. Jordi De Wolff Member
    Reactie geplaatst op: 06-08-2012 om 14:37

Hoe zit het nou met de huidige mensen met een vps kunnen die ook hun platform veranderen ?

50. Twiebie Member
    Reactie geplaatst op: 06-08-2012 om 19:01

Ik heb uiteindelijk een antwoord gekregen op de vraag of huidige VPS klanten kunnen overstappen:

Bezoeker
    Hallo Chris, ik zie dat de nieuwe VPS omgeving gereed is. Ik heb momenteel nog een oude VPS bij jullie en ben benieuwd hoe huidige klanten overgezet worden op de nieuwe omgeving? De vraag is al meerdere keren gesteld maar er is nog geen duidelijk antwoord.

Chris de Klerck
    Het oude platform blijft gewoon draaien maar word niet meer actief aangeboden

Bezoeker
    Is het dan mogelijk voor huidige klanten om over te stappen op het nieuwe platform? En zou dit met behoud van alle data kunnen?

Chris de Klerck
    Als u wilt overstappen dan kunt u een cloudbox bestellen via onze site. Alle data moet u dan wel overzetten.

Bezoeker
    Oke, dus eigenlijk moeten klanten gewoon een nieuwe cloudbox bestellen en wachten tot hun VPS afloopt?

Chris de Klerck
    inderdaad.

51. Erik Castricum Member
    Reactie geplaatst op: 06-08-2012 om 19:15

Is dat zo? Dus voor de huidige klanten (ook al ben ik relatief nieuw) die alle rekeningen keurig hebben betaald, gaan verbeteringen niet op. Nou, dan bestel ik vandaag nog een VPS bij een ander en hoop die morgen actief te hebben. De huidige is zo belabberd waardeloos sinds een week... Heb een dagtaak aan mysql starten omdattie out of memory gaat. Ook een andere OS installeren gaat voor geen meter.

Versio, bedankt, maar ben er klaar mee.

52. Chris De Klerck Member
    Reactie geplaatst op: 06-08-2012 om 19:16

Ik kom hier even op terug. Na overleg is het volgende besloten:

Als u uw oude vps wilt overzetten op een cloudbox dan kunt u deze bestellen via onze website. Hierna zet u zelf al uw bestanden over van uw oude vps op de cloudbox. Zodra u hier klaar mee bent kunt u ons een email sturen op support@versio.nl, wij zullen de resterende periode van uw oude vps storten in uw online portemonnee.

53. Erik Castricum Member
    Reactie geplaatst op: 06-08-2012 om 19:29

Jammer dat daar overleg voor moet zijn. Je verwacht een proactieve houding

54. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-08-2012 om 19:38

Dit was al besloten, helaas was Chris er niet helemaal van op de hoogte.

55. Martin Beck Member
    Reactie geplaatst op: 06-08-2012 om 19:54

Hallo,
    Fijn dat het nieuwe VPS in de lucht is!
    Hoe zit het met mijn DirectAdmin licentie op de oude VPS? Kan die ook worden overgezet, of moet ik dan na 3 maanden weer 50 euro lappen?

56. JordiDW Member
    Reactie geplaatst op: 07-08-2012 om 13:05

Eerlijk gezegt ben ik hier niet zo blij mee . Ik heb namelijk pas 2 dagen geleden me vps verlengt als ik dit eeder had geweten mrja . En een nieuwe kopen en dan weer geld ontvangen vind ik een beetje rot om dat weer helemaal te doen mrja

57. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 07-08-2012 om 20:11

@JordiDW: Waarom verleng je dan 2 dagen geleden? Toen was het nieuwe platform reeds gelanceerd. En voor de lancering was het al enkele maanden duidelijk dat het eraan zat te komen.

Los daarvan: het geldt wordt verrekend, je kan gewoon over naar het nieuwe platform.
    Ik zie het probleem dus niet zo.

58. Haaarold Member
    Reactie geplaatst op: 08-08-2012 om 13:30

Er lijken nog wel wat kleine kinderziektes in het nieuwe platform te zitten. Zo loop ik tegen 404's aan bij het starten/stoppen van de VM en bij de backups. Ook is het momenteel niet mogelijk om Debian 6.0 (kaal) te installeren, wel met pakketten als Cherokee e.d. Maar volgens de klantenservice moet dit binnen 24 uur opgelost zijn. Ook het paradepaardje - de schaalbaarheid - ontbreekt nog, uitbreiden kan alleen per mail. Maar die functie wordt uiterlijk 9 augustus toegevoegd, als het goed is...

Verder ziet het er allemaal wel heel strak uit en werkt het als een trein!

59. Haaarold Member
    Reactie geplaatst op: 08-08-2012 om 23:49

Inmiddels is het wel mogelijk om Debian 6 gewoon te installeren. Dat is al één kinderziekte minder ;-)