1. Niek Member

Automatische verlenging SSL certificaten

Topic geplaatst op: 10-11-2017 om 12:47

Vorig jaar was er plots paniek omdat een van mijn sites niet meer werkte, SSL was niet automatisch verlengt, althans toen bleek dat was het wel maar er werd van mij verwacht dat ik met knippen en plakken nieuwe code's moest maken. Als je dat niet dagelijks doet een heel uitzoek werk.
    Gaat verlengen van certificaten inmiddels automatisch? Dat wil zeggen als ik auto verlengen van SSL bij bepaalde sites aan zet in jullie omgeving worden ze dan ook werkelijk volledig automatisch verlengt (bijvoorbeeld een dag voor dat deze is verlopen?) Of wordt er nog steeds handwerk verwacht, dat laatste zou jammer zijn. Ik verneem het graag.

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-11-2017 om 12:54

Goedemiddag Nick538,

Het automatisch verlengen betekent dat het certificaat zelf automatisch verlengd word, hierin dient er nog wel elk jaar handmatig een CSR aangemaakt te worden en de handleidingen gevolgd worden. Natuurlijk kunt u contact opnemen met de helpdesk, zei ondersteunen u hierbij.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Niek Member
    Reactie geplaatst op: 10-11-2017 om 13:05

Jammer dat dit nog niet automatisch kan ! Als reseller bezorgt je dit werk waar je niet op zit te wachten. Kan er 3 dagen voor verloop dan een mail of melding komen ? Kunt u mij aangeven wat de knop 'automatische installatie' in het klanten gedeelte bij de SSL certificaten doet ?

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-11-2017 om 13:14

U krijgt een aantal dagen van te voren een e-mail met daarin de melding dat een SSL Certificaat bijna verloopt. De knop 'Automatisch installatie' zorgt er voor dat een SSL certificaat direct geinstalleerd word op uw omgeving. De uitgifte van een certificaat gebeurt echter niet automatisch, hiervoor dient u de handleidingen uit te voeren, vervolgens word uw certificaat uitgegeven en op dat moment kunt u ' Automatisch installatie' gebruiken om uw SSL Certificaat te installeren.

5. Niek Member
    Reactie geplaatst op: 10-11-2017 om 13:19

Bedankt voor het antwoord, tot slot.
    Wordt er gewerkt aan de mogelijkheid dat dit in de toekomst volledig automatisch kan ? Zodat ik bij wijze van spreken op vakantie kan zonder dat het mis loopt ? (De site https wordt immers door browsers geblokkeerd als het certificaat is vervallen).

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-11-2017 om 13:22

Ik kan dit doorgeven aan onze programmeur, Hier word dan naar gekeken of dit tot de mogelijkheden behoort.

7. Niek Member
    Reactie geplaatst op: 10-11-2017 om 15:43

Dat zou mooi zijn, en niet alleen voor mij een goede oplossing. Dank u

8. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-11-2017 om 16:11

Hoi Nick,

Helaas mogen wij de CSR niet herbruiken.

Daarnaast zal je altijd een nieuw certificaat ontvangen na een verlenging. Een geruisloze verlenging zoals bij een domeinnaam zal bij een SSL certificaat helaas niet mogelijk zijn.

9. Eric Member
    Reactie geplaatst op: 25-12-2017 om 00:44

Mijn certificaat is dus bijna verlopen.
    Ik krijg een email dat ik 'alleen' de CSR code even moet vernieuwen ?
    Bovenstaand wordt aangegeven dat ik het hele certificaat moet vernieuwen?
    En er wordt geantwoord "Daarnaast zal je altijd een nieuw certificaat ontvangen na een verlenging" Ik heb niets nieuws ontvangen.
    Ik weet niet wat een CSR code is laat staan dat ik kan vinden waar ik dat moet doen.
    Eerdere reactie gaf aan dat ik 'de handleiding moet volgen" maar die handleiding gaat naar 'certificaat aanvragen' maar jullie zeggen in de email dat jullie die al hebben aangevraagd.

Ik snap er geen zak meer van en straks ligt mijn website er uit ...

10. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-12-2017 om 01:00

@Sam77 Op https://www.versio.nl/customer/ssl/ zal u een leeg certificaat zien onderaan de lijst. Wanneer u hierop klikt komt u terecht op https://www.versio.nl/customer/ssl/manage/110662 Op deze pagina zal u de CSR code moeten ingeven.

De CSR code aanmaken kan volgens stap 1 van deze handleiding: https://www.versio.nl/artikelen/95-hoe-moet-ik-een-ssl-certificaat-installeren

Van zodra u het nieuwe SSL certificaat ontvangt via e-mail kunt u stap 3 en stap 4 volgen van https://www.versio.nl/artikelen/95-hoe-moet-ik-een-ssl-certificaat-installeren of even contact opnemen via support@versio.nl zodat we de installatie voor u kunnen uitvoeren.

11. Eric Member
    Reactie geplaatst op: 26-12-2017 om 02:10

Duidelijk, dank je wel.

12. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2017 om 12:35

Mijn cerificaat is ook verlopen en intussen werkt de website niet meer. Een ticket indienen levert tot nu toe ook geen resultaat op. Wat moet ik doen om geholpen te worden???? Ik heb al veel geprobeerd maar tot nu toe zonder resultaat.

13. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-12-2017 om 15:03

Goedemiddag Jan Geerdes,

Het kan tot 24 uur duren voordat u soms een reactie ontvangt, zojuist ben ik uw ticket onder ogen gekomen en heeft u een reactie ontvangen.