1. Stefano Member

Inloggen DirectAdmin

Topic geplaatst op: 02-11-2017 om 18:10

Beste mensen van Versio,

Ik heb bij jullie 2 hostingpakketten lopen, maar helaas lukt het mij niet meer om in te loggen op DirectAdmin. Ik wil namelijk erg graag mijn domeinnamen aan de hosting koppelen.

Het gaat hierin naar mijn weten om de volgende accounts:

* stefadt110
    * stefawq95

Kunnen jullie mij aub op weg helpen?

Dank en groet,

Stefano

2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-11-2017 om 18:21

U kunt inloggen op het versio klanten panel op https://www.versio.nl/login?uri=/customer/ . Hierna kunt u gaan naar "Webhosting overzicht" en dan naar "Overzicht". Klik op het vergrootglas voor uw hosting pakket en klik op "Informatie bekijken". U krijgt dan alle gegevens van uw hosting pakket direct in beeld te zien. Ook van de ftp gegevens.Hier kunt u ook uw wachtwoord resetten indien gewenst.
    Deze handmatig invoeren als u ze reset. Niet knippen en plakken. U krijgt ook een mail dan met de nieuwe gegevens. Naar het mailadres waar uw klantenpaneel onder is aangemaakt.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Stefano Member
    Reactie geplaatst op: 03-11-2017 om 11:52

Beste Maurice,

SUPER veel dank voor deze feedback. Ik ben inmiddels een stuk verder en wijzer. Fijn!

Het enige waar ik nu nog mee worstel - en waar jij me vast niet mee kunt helpen: als ik vanuit het contactformulier van mijn website een mail probeer te sturen, komt deze niet aan. Ik gebruik daarvoor stefano@cortelevante.com, het account dat ik aan mijn hosting heb gekoppeld. Wat ik ook probeer, ik ontvang geen notificatie als ik via het formulier reageer: http://www.cortelevante.com/contact-2/

Mocht je in deze nog een tip uit je mouw weten te schudden, dan word ik daar erg blij van.

Dank je wel nogmaals en prettig weekend!

Stefano

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-11-2017 om 11:57

U geeft aan dat berichten die verstuurd worden via contactformulieren op de betreffende website niet werken.

Dit komt omdat veel spamfilters tegenwoordig controleren of het afzend adres wel bestaat. De servers van Versio forceren mails die verstuurd worden via script via info@. Gezien uw domeinnaam geen e-mailadressen heeft aangemaakt wordt de mail dus niet verstuurd.

U dient tenminste het info@ adres aan te maken, deze hoeft verder niet per se gebruikt te worden maar dient dus wel aanwezig te zijn om een mail te kunnen sturen. Als u het info@ adres aanmaakt dan zal het mailverkeer binnen 4 uur correct moeten werken.

Raadpleeg het volgende artikel voor nog wat extra informatie:
    https://www.versio.nl/artikelen/342-ik-krijg-een-callout-verification-failure-bij-het-sturen-van-email-waardoor-komt-dit

5. Susanne Member
    Reactie geplaatst op: 07-11-2017 om 08:45

Het lukt niet om mijn account over te zetten. Waar doe ik dit?

6. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-11-2017 om 09:38

Goedemorgen Susanne,

Het overzetten van hosting of een domeinnaam bedoelt u? Hiervoor kunt u de volgende artikel volgen: https://www.versio.nl/artikelen/94-hoe-kan-ik-producten-overzetten-naar-een-andere-versio-klanten-account

7. Susan Member
    Reactie geplaatst op: 08-11-2017 om 18:22

Ik heb zojuist een webhosting account aangeschaft en wordpress geïnstalleerd. Ik kreeg een melding dat dit succesvol was verlopen met een admin-link. Helaas werkt deze link niet. Ik krijg steeds een melding dat safari de server niet kan vinden. Wat te doen?

8. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-11-2017 om 18:30

Heeft u het domein al gekoppeld aan uw webhostingpakket ?

https://www.versio.nl/artikelen/40-hoe-koppel-ik-een-domeinnaam-aan-een-webhosting-of-reseller-hosting-account

Als u dit gedaan heeft zal deze binnen 24 uur zichtbaar worden online en ook de mail correct gaan werken. Alleen aanmaken in de directadmin (hosting) is dus niet koppelen.

9. Susan Member
    Reactie geplaatst op: 08-11-2017 om 18:33

Ja, dat heb ik gedaan. Ik krijg de melding dat hij de server niet kan vinden, maar ik begrijp uit je antwoord dat dat nog 24 uur kan duren.

10. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-11-2017 om 18:36

Dat klopt de dns update kunnen wij niet forceren. Deze duurt maximaal 24 uur.

11. Susan Member
    Reactie geplaatst op: 08-11-2017 om 18:52

Nog een vraag, want de link werkt inmiddels (toch nog snel :-)
    Ik heb de wordpress-app geïnstalleerd met het oog op het Vogue-theme van wordpress dat ik wil gebruiken. Er staan drie thema's voor-geinstalleerd. Voorheen was er een vrije theme-keuze. Is dat veranderd?

12. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-11-2017 om 19:13

Nee dat is alleen bij de installatie dat u vooraf een thema kunt kiezen. Daar staan de drie meest gebruikte in. Alle andere kunt u zoals voorheen in het Wordpress dashboard zelf onder thema's opzoeken en installeren.

13. Tonnie Member
    Reactie geplaatst op: 18-12-2017 om 19:12

Hoe kan ik mijn inlog admin wijzigen naar een zelf gekozen gebruikersnaam

14. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-12-2017 om 19:21

Directadmin loginnamen zijn niet zelf in te stellen op shared hostingen. Dit kan alleen indien u gebruik maakt van een VPS server.