1. Reindert Vanderhaeghen Member

Emails komen niet altijd aan!

Topic geplaatst op: 30-03-2012 om 14:58

Hallo,
    ik heb wat problemen met de mailing van info@kachet.be.

Voor het ontvangen van mail op dit adres is er momenteel geen enkel probleem. Voor het verzenden van mail daarentegen zijn er heel wat problemen.
    Bij het verzenden van mails naar bepaalde ontvangers, wordt de mail ergens tegengehouden. Het rare is dat niet alle mails worden tegengehouden. Zo zijn er al 3 van onze mails bij drie verschillende klanten niet toegekomen of te laat afgeleverd.

Bepaalde mails worden dan wel afgeleverd, maar dan met een vertraging van een aantal dagen.

We ontvangen dan een automatische mail met volgende vermelding:

"This message was created automatically by mail delivery software.
    A message that you sent has not yet been delivered to one or more of its recipients after more than 72 hours on the queue on vserver78.axc.nl.

The message identifier is: 1SAJDj-00087f-Bt
    The subject of the message is: Offerteaanvraag
    The date of the message is: Wed, 21 Mar 2012 11:56:49 +0100

The address to which the message has not yet been delivered is:

****@****.com
    Delay reason: SMTP error from remote mail server after RCPT TO::
    host mx-cluster-c1.one.com [195.47.247.196]: 450 4.1.8 :
    Sender address rejected: Domain not found

No action is required on your part. Delivery attempts will continue for some time, and this warning may be repeated at intervals if the message remains undelivered. Eventually the mail delivery software will give up, and when that happens, the message will be returned to you."

Voor e-mails die niet konden afgeleverd worden, krijg ik volgend bericht:

"This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

****@****.com
    SMTP error from remote mail server after RCPT TO::
    host mx-cluster-c1.one.com [195.47.247.196]: 450 4.1.8 :
    Sender address rejected: Domain not found: retry timeout exceeded

------ This is a copy of the message, including all the headers. ------

Voor de mails die niet op tijd werden afgeleverd, maar pas na een week zoals bij cateringsupport.be, ontvingen we geen melding.

MAAR als ik met onze hotmail naar dat adres sturen, komen die mails wel aan.

De bedrijven bij wie de mails niet zijn toegekomen hebben dat probleem nog niet gehad, dus is het wel heel raar dat ik dat probleem wel heb.

Op dit forum heb ik ook al eens gelezen om te veranderen van server... Hoe werkt dit juist?

2. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-03-2012 om 18:49

Dit probleem doet zich dus enkel voor als je mailt naar One.com?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. zrero Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2012 om 11:24

Is er onderhand al een oplossing voor gevonden... Want ik krijg er onderhand echt problemen mee... (tot nu toe heb ik het alleen onder vonden met email adressen van one.com)

4. Bytedust Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2013 om 18:12

Ik heb al een paar weken het zelfde probleem! Binnen Nederland lijkt het goed te gaan. Zodra ik een Email stuur buiten Nederland krijg ik dezelfde error mails na 24 uur en 48 uur.

Heel erg vervelend wanneer het gaat om afspraken e.d.

Het gaat bij mij om bytedust.com

5. Geurt Van De Bovenkamp Member
    Reactie geplaatst op: 02-11-2014 om 07:44

Hier heb ik ook last van, is hier inmiddels al een oplossing voor?

6. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-11-2014 om 16:15

@Geurt Van De Bovenkamp Kunt u de foutmelding die u krijgt even doorsturen via een ticket in het klantenpaneel via Uw helpdesk tickets?

7. jordivn Member
    Reactie geplaatst op: 05-11-2014 om 23:54

Als ik de errors bekijk die je terug krijgt zou je een kunnen kijken bij je instellingen.

Sender address rejected: Domain not found

Lijkt er op dat je verstuurd van een ongeldig domein (spel foutje in je mail zitten?)
    Verder kan je nog even kijken naar je DNS of je hier je spf wel hebt in gesteld.