1. Wim Verbruggen Member

Domeinnaam -> index-bestand

Topic geplaatst op: 29-03-2012 om 12:54

Beste,

Al geruime tijd gebruik ik Versio om mijn website te hosten, terwijl mijn domeinnaam ergens anders geregistreerd stond. Enkele dagen geleden heb ik mijn domeinnaam dan ook naar Versio verhuisd, en nu vroeg ik me af hoe ik de twee aan elkaar koppel.

Ik heb al geprobeerd om via DirectAdmin die nieuwe domeinnaam toe te voegen en dan de nameservers aan te passen via het klantenpaneel, maar dan verwijst mijn domeinnaam gewoon naar een "lege map" en krijg ik het bericht dat ik mijn website moet uploaden, wanneer ik naar mijn website surf.

Het lijkt me nogal omslachtig om mijn website opnieuw te uploaden (deze is namelijk gekoppeld aan een MySQL database en ik heb geen idee of mijn website dan nog gaat werken of niet(?)).

Is het niet gewoon mogelijk om mijn domeinnaam te laten verwijzen naar een index-bestand op mijn hosting account? Bijvoorbeeld:

http://subdomein.gebruikersnaam.thirty.versio.nl/versie3/index.php

Waarbij "versie3" dus een of andere map is in een "subdomein" van mijn hostingpakket.

Bedankt! :-)

W

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 29-03-2012 om 23:26

De hosting had je dus al bij versio.
    dan staat je domein al in DirectAdmin.

wat je even moet controleren is of de nameservers goed staan.
    die staan in het welkomstmailtje van je hosting pakket

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wim Verbruggen Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2012 om 19:34

Ja, ik had dus reeds een hosting-pakket bij Versio. Hier heb ik nu nog een domeinnaam aan toegevoegd. Mijn nameservers voor mijn domeinnaam zijn dezelfde als die van mijn hosting pakket, dus dat is normaalgezien in orde.

In de toekomst ga ik op de ruimte van mijn webhostingpakket mogelijk nog een 2de website zetten, dus ik zou graag mijn huidige domeinnaam laten verwijzen naar een bepaalde map binnenin mijn webhostingpakket, bijvoorbeeld:

http://gebruikersnaam.thirty.versio.nl/website1/versie3/index.php

Dus mijn vraag is: hoe kan ik mijn domeinnaam hiernaar laten verwijzen? Dus wanneer men naar mijnnieuwedomeinnaam.be surft, dat men op bovenstaande index-pagina uitkomt.

4. Wim Verbruggen Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2012 om 19:43

Ok, heb het al opgelost door met de file-manager in DirectAdmin mijn website gewoon naar die nieuwe domeinnaam te kopieren (mijn database-entries zijn gelukkig behouden gebleven :))