1. Willem Member

Backup terugzetten

Topic geplaatst op: 23-10-2017 om 19:13

Beste lezers,

Nadat ik vandaag bezig was in het script van mijn site heb ik een fout gemaakt waardoor mijn website offline is geraakt. Nu wil ik graag via versio mijn backup gebruiken en alles een dag terug draaien. Inmiddels heb ik het zip bestand gedownload. Nu is mijn vraag: hoe kan ik vanaf het zip bestand dit op mijn wordpress krijgen zodat ik dit terug kan zetten.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen en mij verder kunnen helpen. Ik heb veel tijd gestoken in een site die nu niet meer te zien is...

Groeten,
    Willem

2. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-10-2017 om 19:23

Hierbij stuur ik u een stappenplan voor het restoren van een backup.

1. Download de backup file, via uw directadmin onder "View/Restore Automatic Backups ". Deze gaan max 14 dagen terug.
    2. De backup zal worden gezet in de root van uw hosting genaamd restore_domeinnaam
    3. Vind uw public_html map in de backup voor het domein wat u wilt restoren. (domains->uwdomein.nl->public_html)
    4. Vervang de inhoud van public_html voor uw domein op de FTP met de inhoud van de public_html uit uw backup.

Ook dient u de database nog terug te zetten zie hiervoor : https://www.versio.nl/artikelen/33-hoe-moet-ik-een-mysql-database-verhuizen

Maak altijd eerst een kopie van uw website/FTP bestanden voor u een restore gaat uitvoeren.

Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u altijd bij ons terecht.

Vond u dit antwoord nuttig?