1. Ouassim Bouhalhoul Member

SMTP en POP gegevens

Topic geplaatst op: 29-03-2012 om 12:36

Hi ik wil via mijn Apple mail (Dat is een programma zoals Outlook maar dan op de iMac) verbinden maken met mijn info email van mijn website maar als ik mail.coremeta.nl gebruik als POP en SMTP dan krijg ik een foutmelding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server via poort 25, 265, 587 nu heb ik ook al andere poorten gebruikt dus zou iemand mij kunnen vertellen welke gegevens ik moet invoeren?

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-03-2012 om 03:31

Hallo,

Dit zijn instellingen die moeten werken:

- Login: uw vollledige e-mail adres
    - Paswoord: zoals bij het aanmaken van het e-mail adres in DirectAdmin
    - POP3 server: mail.uw-domein.nl
    - POP3 poort: 110
    - SMTP server: mail.uw-domein.nl
    - SMTP poort instellen in de instellingen van dat e-mail account op 587
    - Vakje aanvinken in de instellingen van dat e-mail account "voor deze server is verificatie vereist".
    - SSL: uitvinken op POP en SMTP server

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Abraham Moerland Member
    Reactie geplaatst op: 24-09-2012 om 11:53

Maar hoe zit dat met IMAP? Het lukt mij niet met de opgegeven instellingen mail te verzenden via de smtp van mijn account bij Versio. Ik doe dat nu via de SMTP van xs4all, maar wil daar weg en daarom de smtp wijzigen naar mijn eigen account, zodat ik niet meer afhankelijk ben van de ISP.

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-09-2012 om 16:08

@Abraham Moerland Voor IMAP gebruik je 143 ivp 110. De SMTP blijft hetzelfde als bovenaan gepost, namelijk:

- SMTP server: mail.uw-domein.nl
    - SMTP poort instellen in de instellingen van dat e-mail account op 587
    - Vakje aanvinken in de instellingen van dat e-mail account "voor deze server is verificatie vereist".
    - SSL: uitvinken