1. Jan Member

Oude php versie gebruiken

Topic geplaatst op: 21-10-2017 om 09:52

Ik heb een oude php game en krijg bijna overal een 500 error te zien. Maar als ik mijn php downgrade naar 4.4 of 5.6 blijf ik hetzelfde probleem houden terwijl het hier wel goed op zou moeten draaien. weten jullie wat ik fout doe? Minimaal 2 jaar geleden zat ik ook bij jullie met mijn webhosting en toen werkte alles nog wel naar behoren. alvast bedankt

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-10-2017 om 10:00

Hallo, u kunt debug mode eens aanzetten in uw script en kijken welke foutmeldingen u te zien krijgt. Achter de opening PHP tag in uw index bestand toevoegen:

ini_set('display_errors',1);
    ini_set('display_startup_errors',1);
    error_reporting(-1);

Nadien de website bezoeken en kijken welke fouten u te zien krijgt.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 21-10-2017 om 19:04

Foutmeldingen tonen aangezet en draai nu op php 5.6 dus in principe zou mysql_query moeten werken toch?

ik krijg de volgende error dat houd in dat toch mysql_query niet werkt.
    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /home/jannanh253/domains/street-game.nl/public_html/_include-config.php:17 Stack trace: #0 /home/jannanh253/domains/street-game.nl/public_html/signup.php(5): include() #1 {main} thrown in /home/jannanh253/domains/street-game.nl/public_html/_include-config.php on line 17

op lijn 17 staat de volgende regel en daar staat trouwens heel mijn site mee vol.
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `cash`='0' WHERE `cash`< 0");

als ik dit verander in
    mysqli_query("UPDATE `[users]` SET `cash`='0' WHERE `cash`< 0");
    krijg ik een andere error. Maar het liefst gebruik ik gewoon de huidige code..

4. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 21-10-2017 om 20:28

Antwoord gekregen van Paul van de Peut op https://www.phphulp.nl/
    21/10/2017 20:09:15
    Quote Anchor linkJe krijgt de mysql errors i.v.m je configuratie in je php.ini file. Daar laad jij niet mysql extension in. Dat staat vanaf php 5.5.0 standaard uit omdat het niet meer ondersteund wordt. om dit aan te zetten moet je de php.ini bestand. Zoek naar de regel:
    ;extension=php_mysql.dll (ik gebruik windows server in linux ziet de regel er iets anders uit begint wel met ;extension=php_mysql)

Haal hier de ; weg en herstart je webserver. Dan zou het moeten werken.

Let op: Vanaf php 7.0.0 kun je je script niet meer gebruiken als je niet omzet naar mysqli of pdo

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-10-2017 om 09:43

@Jan Naaktgeboren Dit moet even nagekeken worden via een support ticket. U kunt een support ticket aanmaken via het Versio klantenpaneel of via support@versio.nl: https://www.versio.nl/customer/helpdesk/tickets We nemen contact met u op van zodra nagekeken.