1. Faramarz Member

403 Forbidden error

Topic geplaatst op: 12-10-2017 om 22:40

Beste,

Wanneer ik naar mijn site wil gaan (faramarz.be) kom ik telkens deze error tegen : Forbidden

You don't have permission to access / on this server.
    Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Ik heb wel een index.html file staan in me publieke html map.
    Kan iemand mij helpen?

2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-10-2017 om 23:09

Dit komt omdat de site bestanden niet zijn geplaatst in de map
    /domains/faramarz.be/public_html

U heeft ze geplaatst in
    /domains/faramarz.be/public_html/faramarz
    /domains/faramarz.be/public_html/faramarz.be

In de map '/domains/faramarz.be/public_html' behoort de index.html/index.php van de website te staan als deze moet worden geladen op faramarz.be Nu wordt het geladen op faramarz.be/faramarz/

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Faramarz Member
    Reactie geplaatst op: 13-10-2017 om 23:05

Bedankt Gerald het is gelukt!

4. Kirsten Member
    Reactie geplaatst op: 16-10-2017 om 08:48

Ik heb eenzelfde probleem. In eerste instantie kreeg ik de melding: 'To change this page, upload your website into the public_html directory'. Toen had ik ergens op het forum van een medewerker gelezen dat je dan dit moest doen: "U dient alleen nog de index.html te verwijderen uit /domains/*uw-domein*/public_html . U kunt dit op de volgende manier doen: u gaat naar DirectAdmin vervolgens naar --> File Manager --> Domains --> *UW-DOMEIN* --> Public_html , verwijderd u hier ALLEEN de index.html . Als u dit gedaan heeft zal uw website gaan werken."

Dat heb ik dus gedaan en nu krijg ik die "forbidden" error. Het is de eerste keer dat ik een website maak en misschien is het een beetje een domme vraag maar waar vind ik precies de site bestanden?

5. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-10-2017 om 09:42

U had de website op het gratis subdomein in een map 'wp' geïnstalleerd, dit heb ik nu voor u in de juiste map gezet en staat de website online. Het juiste pad voor het bereiken van uw website is domains -> uwdomein.nl -> public_html en hier staan uw bestanden dan in.

6. Kirsten Member
    Reactie geplaatst op: 16-10-2017 om 10:01

Heel erg bedankt!

7. Kirsten Member
    Reactie geplaatst op: 16-10-2017 om 18:52

Ik merk dat als ik de website aanpas in wordpress dat deze wijzigingen niet online komen. Moet ik dit steeds handmatig verplaatsen naar de juiste map of kan ik dit zo instellen dat dit vanzelf gaat?

8. Maurice Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-10-2017 om 19:11

Bij wordpress moet dit zodra u de pagina heeft bijgewerkt ook online zichtbaar zijn. Heeft u ook uw cache geleegd voordat u dit testte?
    http://www.browserchecker.nl/cache-bestanden-verwijderen

9. Kirsten Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2017 om 10:00

Zodra ik de pagina in wordpress heb bijgewerkt is deze hier ook online te zien maar als ik vervolgens de website bezoek via mijn browser dan is deze niet bijgewerkt.

10. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-10-2017 om 10:14

Wat bedoelt u precies met 'hier ook online te zien'?

Ik hoor het graag.

11. Kirsten Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2017 om 10:36

Bij wordpress, u collega zei dat het "bij wordpress ook online zichtbaar moet zijn". Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Zodra ik de website bezoek zijn de wijzigingen die ik gemaakt heb niet te zien. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

12. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-10-2017 om 11:03

Om welk domein gaat het precies?

Ik hoor het graag.

13. Kirsten Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2017 om 11:09

www.vsg-p.be

14. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-10-2017 om 11:12

U zit de verkeerde website aan te passen, u past nu http://www.kirstze252.252.axc.nl/wp/ aan en u moet www.vsg-p.be aanpassen.

15. Kirsten Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2017 om 11:20

Oke en hoe kan ik dat veranderen, ik heb die website namelijk vanaf het begin op dat domein zitten maken en toen heeft uw collega iets gedaan waardoor het op www.vsg-p.be is gekomen. Als ik in wordpress http://www.kirstze252.252.axc.nl/wp/ wil veranderen in www.vsg-p.be dan krijg ik de melding dat deze URL ongeldig is. Sorry voor de vele vragen hoor maar ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee...

16. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-10-2017 om 11:28

U kunt dit even aankaarten via een mail naar support@versio.nl, dan proberen wij het voor u over te zetten.

Bij voorbaat dank.

17. Kirsten Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2017 om 11:32

Het is toch gelukt om het op te lossen! Bedankt voor de moeite :)