1. Bram Member

MX Records voor interne mail

Topic geplaatst op: 12-10-2017 om 22:03

Hey

Ik heb een domeinnaam bij Versio. De bijhorende site staat gehost op Digital Ocean, waar ook de DNS records staan. Nu heb ik deze avond bij Versio een eenvoudig hostingpakketje gekocht omdat ik ook een mailbox wil koppelen aan die domeinnaam. Ik heb de mailbox aangemaakt in DirectAdmin, maar welke DNS records moet ik nu juist aanmaken in Digital Ocean? Of ben ik makkelijker af met m'n DNS records bij Versio te beheren?

2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-10-2017 om 23:13

Indien u de DNS records extern beheert dan is het aan te raden om de volgende records op te nemen bij DigitalOcean welke benodigd zijn voor het e-mail verkeer.

mail A 185.182.59.35
    pop A 185.182.59.35
    smtp A 185.182.59.35
    uweigendomeinnaam.be MX 10 mail
    uweigendomeinnaam.be TXT "v=spf1 a mx ip4:185.182.59.35 a:spf.spamexperts.axc.nl -all"

185.182.59.35 is in dit geval het IP-adres van uw gekochte hosting pakket. Het IP van uw hosting pakket is altijd terug te vinden in het klantenpaneel op Versio.nl onder Mijn producten -> Webhosting -> Overzicht -> Vergrootglas voor pakket -> Bekijk gegevens. Het IP van nameserver 1 is het hoofd IP-adres wat voor dergelijke records gebruikt kan worden.

Vond u dit antwoord nuttig?