1. Luc Van Koningsbrugge Member

Toevoegen van een TXT record aan DNS

Topic geplaatst op: 10-10-2017 om 22:31

Hallo,

ik wil een TXT record toevoegen aan DNS
    Dit is gelukt, alleen is mijn site nu offline en wordt de melding gegeven met 2 opties:
    1) de DNS records moet wijzigen naar de IP adressen van mijn server
    2) zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers van de domeinnaam naar de nameservers van het webhosting pakket.

2 heb ik zojuist uitgevoerd maar als ik dan Beheer DNS records weer aan zet dan is het TXT record dat ik eerder had toegevoegd niet meer zichtbaar?

Klopt het dat ik dan de IP adressen moet wijzigen (zoals staat aangegeven bij optie 1)?
    Van versio heb ik bij aanmelding 2 verschillende nameservers en op adressen ontvangen.
    Hoe weet ik dan in welke records ik welke IP adressen moet invullen??

Graag een reactie! Alvast bedankt.

Reageer
  2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-10-2017 om 22:55

U zult een keuze moeten maken.

Wanneer u DNS beheer in het klantenpaneel gebruikt dient u DNS beheer ook aan te laten, als u dat weer uit zet gaan de instellingen verloren. U dient in dat geval het TXT record in te stellen en overige records die standaard verwijzen naar 185.182.56.12 aan te passen naar het IP van uw hosting pakket, dat komt overeen met het IP van nameserver 1.

Mocht u er niet uit komen dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk, en dan zullen wij dit voor u nazien.
    https://www.versio.nl/artikelen/377-hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-helpdesk

Vond u dit antwoord nuttig?