1. Rene Pot Member

Domeinen onbereikbaar

Topic geplaatst op: 25-03-2012 om 23:21

Ik probeer mijn domeinen (www.tdcm.nl / www.topener.com) te benaderen via het web. Dat gaat prima.

Daarna probeer ik dezelfde domeinen met ftp (winSCP) te benaderen. Eerst kreeg ik een foutmelding van verkeerd wachtwoord (stom). Daarna niet meer te verbinden. Ook niet meer via het web (Chrome/firefox).

Als ik nu weer probeer te verbinden krijg ik gewoon een timeout. Geen connectie mogelijk met geen enkele van de domeinen. Wat gaat er mis en hoe kan ik dit oplossen?

(ps: ik heb een reseller account, vandaar dat ik 't hier plaats)

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-03-2012 om 12:33

Hoi Rene,

Je bent waarschijnlijk geblokkeerd door de firewall, zie http://versiopedia.nl/index.php/Help!_Ik_denk_dat_mijn_websites_offline_zijn,_klopt_dit%3F

Vond u dit antwoord nuttig?

3. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 26-03-2012 om 19:50

Beste René,

Heb je FTP accounts aangemaakt? Zo ja,

Download dan het gratis Filezilla, deze is beschikbaar voor windows, linux, ubuntu en mac.

Log in met de gegevens die je hebt aangemaakt op de server fpt.uwdomein.nl

Gebruik altijd poort 21. Bij andere FTP programma's dien je Binair te gebruiken, anders worden de extenties gewijzigd in hoofdletters. Dan werkt je site niet meer omdat Versio met Linux werkt.

@Reshad, wellicht handig om de laatste tip erbij te zetten op de versiopedia.nl pagina?

4. Rene Pot Member
    Reactie geplaatst op: 26-03-2012 om 22:03

Ik had inderdaad een FTP account aangemaakt. En had ook al het idee dat ik geblokkeerd was aangezien er vanaf extern geen problemen waren.

Ook verbond ik via poort 22, wellicht dat dat het probleem is. Zelf gebruik ik WinSCP wat normaal ook prima werkt, maar de standaard poort is dus 22.

Dit is dan voor SFTP, en lijkt mij dat versio dat ook absoluut moet gaan ondersteunen

5. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-03-2012 om 23:24

Voor SFTP heb je SSH nodig, SSH logins krijg je alleen toegestuurd bij VPSen en dedicated servers.