1. Knelus Member

Tijdelijke link

Topic geplaatst op: 25-03-2012 om 22:09

Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt in DA, en de klant wil graag direct zijn site zien zonder een domein er aan te koppelen (komt nog).
    In de bevestiging mail van DA staat dat je dan naar http://159.253.0.7/~"gebruiker" kunt gaan.
    Maar ik krijg dit als antwoord: This function has been disabled

Waarom is dit? Is het een beveiligings issue?
    Dit beperkt wel heel erg mijn bewegingsruimte als de klant zijn site wil testen voor dat hij overgaat naar de nieuwe server.

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-03-2012 om 22:22

Hoi Kors,

Als dit aanstaat dan kan je door middel van een shell scriptje door de root van de server browsen. Om die reden is dit dus geblokkeerd.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Knelus Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2012 om 22:26

Is er een andere mogelijkheid om dit wel op te zetten.
    Want ik heb nu te maken met een scenario waarin een klant zijn nieuwe site bij mij opbouwt. En zolang zijn oude website bij iemand anders laat draaien (kan domein dus nog niet overzetten).
    En dan geen oplossing dat je even mapjes kopieert en de db ook. (dan moet het maar over gaan)

4. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2012 om 22:55

Beste Kor,

Je kan in Direct admin een subdomein aanmaken, dit doe je door in add user sub.uwdomein.org in te voeren. Maak het domein niet aan in het subdomein management.

Succes

5. Knelus Member
    Reactie geplaatst op: 25-03-2012 om 23:15

Ga ik dat proberen. Bedankt!

6. adp Member
    Reactie geplaatst op: 27-05-2012 om 14:08

Is hier iets meer documentatie over te ontvangen?

7. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-05-2012 om 22:24

Zie http://versiopedia.nl/index.php/Waarom_werkt_http://IPADRES/~gebruikersnaam_niet_bij_jullie%3F

8. Bart Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2013 om 11:52

Ik loop ook tegen dit probleem aan, en ik snap dat ik wanneer ik een subdomein invul, dat het dan werkt. Maar hoe zet ik alles over zodra een verhuizing rond is.

Dus:
    www.klantdomein.nl wordt verhuisd. Ik maak een user aan op klant.mijndomein.nl omdat ik anders niet kan testen/delen met mijn klant.

op klant.mijndomein.nl ontwikkel ik alles en heb ik een database staan etc. etc.

Als ik dan daadwerkelijk ga verhuizen, wil ik graag het domein bijwerken van de user, van klant.mijndomein.nl naar www.klantdomein.nl, hoe moet dat vervolgens gedaa n worden? Ik neem aan dat niet alles gekopieerd moet worden....

9. Paul Derks Member
    Reactie geplaatst op: 07-02-2013 om 21:00

Daarna wijzig je het domein in DA -> Domain Setup -> change domain name. Daar wijzig je dan klant.mijndomein.com naar www.klantdomein.com Daarna ofwel domein nameservers wijzigen of domein transferren.

10. Bart Van Der Linden Member
    Reactie geplaatst op: 19-08-2014 om 15:08

Kan je nog wat meer uitleg geven over de laatste stap? Dus of het wijzigen van de domein nameservers of domein transferren.

In beide gevallen weet ik niet wat ik moet doen.

11. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-08-2014 om 21:48

Wanneer het domein van de klant momenteel op een andere hosting staat dan zijn er voor het domein nameservers ingesteld. Een nameserver zorgt ervoor dat wanneer het domein wordt ingetoetst in de browser dat deze naar de juiste hosting server verwijst.

Als het domein verhuisd is naar Versio dan kunt u deze ook gemakkelijk koppelen met uw hosting pakket. Door het koppelen worden de nameservers ingesteld en verwijst het domein dus goed door naar uw hosting pakket.

Het koppelen kan met:
    http://www.versio.nl/40-hoe_koppel_ik_een_domeinaam_aan_een_webhosting_of_reseller_hosting_account.html

Het duurt vervolgens maximaal 24 uur voordat de domeinnaam overal op het internet verwijst naar het webhosting of reseller hosting account en de website dus zichtbaar is.