1. Roy Marijnissen Member

Call-time pass-by-reference removed

Topic geplaatst op: 11-09-2017 om 22:10

Ik heb bezig mijn site's over te zetten naar mijn Versio reseller pakket. Nu krijg ik bij een script de error 'Call-time pass-by-reference has been removed'. Nu heb ik al gezocht en dit zou ik het gebruik van '&$' zitten. Nu zit dit op twee plaatsen in de code. Alleen heb ik geen idee hoe ik dit werkend kan krijgen/wat ik moet aanpassen. Zou iemand hiermee kunnen helpen? Oudere versies van PHP selecteren in directadmin werkt helaas niet.

[code]
    $this->_modules[ $module_name ] = new $temp[ 'class' ]( &$this );
    $this->_modules[ $module_name ]->core = &$this;
    $this->_modules[ $module_name ]->tpl = &$this->tpl;
    $this->_modules[ $module_name ]->db = &$this->db;

$this->_class[ $class_name ] = new $temp[ 'class' ];
    $this->_class[ $class_name ]->core = &$this;
    [/code]

Reageer
  2. Maurice Voets Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 11-09-2017 om 22:23

Kunt u ook aangeven bij welk domein u dit precies heeft?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Roy Marijnissen Member
    Reactie geplaatst op: 12-09-2017 om 19:22

Zeker, dit gaat om http://www.muziek-vanvroeger.nl

4. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-09-2017 om 21:54

Uw script bevat code welke in de laatste PHP versies niet meer aanwezig is vandaar u de melding "Call-time pass-by-reference has been removed" krijgt.

In het script wordt een aantal keren &$ gebruikt wat moet worden vervangen door $

Zie hiervoor ook:
    https://stackoverflow.com/questions/12322811/call-time-pass-by-reference-has-been-removed

Wij hebben het bestand core.php dan ook voor u aangepast naar de juiste waardes, en het oude bestand als core-old.php op de server laten staan.

Wel is ons advies om het script wellicht te updaten of de site te vernieuwen. Gezien het script zo oud is is de kans op lekken in het script met als gevolg een mogelijk gehackte website aanzienlijk.

5. Roy Marijnissen Member
    Reactie geplaatst op: 12-09-2017 om 22:23

Dank voor de snelle en actieve service! De website mainpage werkt nu weer. Alleen als ik op een categorie klik krijg ik de melding 'No input file specified.'. Iets lijkt dus nog niet goed te gaan na de aanpassing. Dit probleem had ik hiervoor niet

6. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-09-2017 om 22:38

Helaas kan ik daar weinig over zeggen omdat wij het gebruikte systeem zelf niet kennen. Het is aan te raden dit door een programmeur na te laten kijken dan verder.

U kunt eventueel de core-old.php terugzetten naar core.php zodat de oude versie weer is hersteld.

7. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-09-2017 om 09:39

Alstublieft, ik heb het voor u opgelost http://www.muziek-vanvroeger.nl/contact

8. Roy Marijnissen Member
    Reactie geplaatst op: 13-09-2017 om 19:09

Wow wat een super service! Helemaal top, bedankt!!

9. Maurice Voets Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-09-2017 om 19:16

Geen dank. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben, helpen wij u graag.