1. Amy Member

Tumblr en custom domain

Topic geplaatst op: 08-09-2017 om 23:43

Hallo, ik heb zojuist een domeinnaam en een hosting pakket gekocht. Ik wil het domeinnaam gebruiken voor mijn blog die ik nu op Tumblr heb staan. Maar als ik op Tumblr bij custom domain mijn nieuwe domeinnaam invoer, zegt deze dat dat niet kan en dat ik toch nog ".tumblr.com" moet voegen aan het einde. Dit probeerde ik, met het kopen van deze domeinnaam, juist te voorkomen. Verder ben ik helemaal nieuw hiermee en begrijp ik er dus ook heel weinig van. Mijn vraag is dus: hoe verander ik mijn oude Tumblr URL (www.amylapetitefille.tumblr.com) naar de domeinnaam die ik hier net heb aangeschaft (www.amyderuiter.com)? Alvast bedankt.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-09-2017 om 09:50

Hallo, u zal DNS records krijgen van Tumblr die u bij ons kunt instellen op het domein. U kunt deze dan doorsturen naar support@versio.nl zodat we dit instellen voor u.

Bij Tumblr zie ik verder:

Click "Settings" under the account menu at the top of the dashboard, then choose the blog you’d like to update.
    Click the pencil to the right of the username section (Tumblr URL section for secondary blogs) and enable "Use a custom domain."
    Enter your domain (e.g., mywebsite.com) or subdomain (e.g., blog.mywebsite.com), then click “Test your domain.”
    Correct any problems if the test finds any, and click “Test your domain” until the test is successful.
    Hit “Save.”

Vond u dit antwoord nuttig?