1. De Member

Versio API DNSSEC & Nameservers

Topic geplaatst op: 26-08-2017 om 21:15

Dag allen,

Is het jullie al gelukt om via de API DNSSEC-keys en nameservers (+ glue record) in te stellen? Mij lukt zo'n beetje alles, maar dit niet. Versio reageert niet op mijn ticket.

Gezien het feit dat ik de DNSSEC-keys niet kan zien via de API is dat vermoedelijk de reden dat ik ze niet op kan slaan.

En de documentatie omtrent instellen nameservers vind ik ook verwarrend, daar wordt slechts één NS toegevoegd en ik wil er 2 of meer toevoegen. Documentatie: "List of nameservers ns{'ns' => 'ns1.domain.com', 'nsip' => '123.456.34.34'}." ; zoals je ziet is dit geen list maar slechts één NS.

Groeten,

Gert

2. De Member
    Reactie geplaatst op: 26-08-2017 om 21:20

Excuses, Nameservers wijzigen lukt wel alleen worden de nsip's niet opgeslagen. Ook via klantenpaneel lukt dit niet. Iemand anders hier ervaring mee?

DNSSEC-keys instellen is me nog niet gelukt.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. De Member
    Reactie geplaatst op: 26-08-2017 om 21:40

Instellen van nsip via API opgelost, ik gaf blijkbaar een 'ns_ip' mee wat 'nsip' moest zijn. Dit is enigszins inconsistent in de API.

4. De Member
    Reactie geplaatst op: 26-08-2017 om 21:51

Reactie geplaatst op: 26-08-2017 om 21:40
    Instellen van nsip via API opgelost, ik gaf blijkbaar een 'ns_ip' mee wat 'nsip' moest zijn. Dit is enigszins inconsistent in de API.

-------------

Inconsistent omdat je wel ns_ip terug krijgt van de API.

5. De Member
    Reactie geplaatst op: 26-08-2017 om 23:05

Geloof het of niet, DNSSEC instellen via API werkt opeens ook. Misschien heeft Versio toch meegelezen.

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-08-2017 om 09:47

Hallo, fijn te horen dat het intussen werkt voor u. Ondervindt u nog problemen met onze API of is alles hiermee opgelost voor u?