1. Jessica Leffers Member

Forwarding met email

Topic geplaatst op: 12-08-2017 om 17:54

Beste mensen,
    Op dit moment heb ik een domeinnaam met webhosting. Binnenkort wil ik hier een forwardingaccount van gaan maken. Twee vragen hierover:
    1. Hoe doe ik dat?
    2. Kan ik nog wel mijn mailadres behorende bij deze domeinnaam blijven gebruiken?

Reageer
  2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-08-2017 om 09:52

Hallo, u kunt een domein redirecten via het DNS beheer in het Versio klantenpaneel: https://www.versio.nl/artikelen/72-hoe-maak-ik-een-redirect-aan

Om e-mail te kunnen gebruiken heeft u een hosting pakket nodig. Of u kunt bij de instellingen van uw domein nadien onze Mail en Spam filter activeren. Let dan wel op dat u eerst een volledige backup maakt van uw e-mail op het hosting pakket (deze via POP 3 account op uw computer downloaden in uw e-mail programma).

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jessica Leffers Member
    Reactie geplaatst op: 14-08-2017 om 11:18

Sorry, maar ik ben al blij als het me lukt een domein aan te vragen.
    Ik begrijp uw antwoord niet.
    Dus ik kan een forwarding aanvragen, maar dan is het geen hosting meer, dus dan heb ik geen mail meer?
    Hoe kan ik bij instellingen mail & spamfilter activeren, en wat heeft dat met het ontvangen van mail te maken?
    Hoe maak ik een volledige backup van mijn email? (dat ik dat via pop3 account moet doen, zegt mij echt helemaal niets).

4. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-08-2017 om 11:23

Wilt u enkel de mail doorsturen naar een ander emailadres? Zoja, welk emailadres naar welk emailadres precies? Of wilt u ook de website doorverwijzen naar een andere website?

Ik hoor het graag.

5. Jessica Leffers Member
    Reactie geplaatst op: 15-08-2017 om 19:30

Ik wil mijn website doorverwijzen naar een andere website.
    En ik zou het liefst mijn bestaande e-mailadres in gebruik blijven houden, maar als dat niet kan, dan ook een doorverwijzing.
    Het gaat om de domeinnaam jessicaleffers.nl en het mailadres info@jessicaleffers.nl

6. Maurice Voets Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-08-2017 om 00:15

En waar wilt u deze naar doorverwijzen? Dan zullen wij dit voor u instellen.
    Ik hoor het graag.

7. Jessica Leffers Member
    Reactie geplaatst op: 17-08-2017 om 11:32

Naar www.jess-coaching.nl en info@jess-coaching.nl
    Maar ik was me nu alleen aan het oriënteren. De website is nog niet af.
    Zou per 1 september moeten, kan dat ook?

8. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-08-2017 om 11:37

Ja, dat is beide mogelijk. U kunt de website online brengen op het moment dat u wilt. DNS wijzigingen duren 4 tot 24 uur, dus u dient het domein een dag van te voren te koppelen het pakket.