1. Camille Houyet Member

HTML-bestand uploaden op Direct Admin

Topic geplaatst op: 08-08-2017 om 19:32

Ik wil mijn website laten verifiëren door Google en heb gelezen dat ik hiervoor via Google Webmasters een HTML-verificatiebestand moet uploaden in een mapje genaamd public-html op mijn Direct Admin account. Ik ben geraakt tot het downloaden van het HTML-bestand, maar heb geen mapje genaamd "public_html" op mijn Direct Admin. Wat moet ik nu doen?

Reageer
  2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-08-2017 om 20:15

U kunt in Directadmin als u bent ingelogd bovenin klikken op Filemanager.

Daarin navigeert u vervolgens naar de mappen /domains/uweigendomeinnaam.nl/public_html
    uweigendomeinnaam.nl is dan uiteraard uw eigen domein.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Camille Houyet Member
    Reactie geplaatst op: 08-08-2017 om 21:06

Het mapje "public_html" vind ik inderdaad terug,maar de folder waarin dit zit is niet de naam van mijn domeinnaam. Het is mijn Direct Admingebruikersnaam, de drie laatste cijfers van mijn gebruikers naam en dan .nl. Mag ik de naam van deze folder veranderen naar mijn domeinnaam?

4. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-08-2017 om 21:18

Dan is uw domeinnaam niet aan het hosting pakket gekoppeld maar wellicht aan de sitebuilder, waardoor het hosting pakket niet van toepassing is.

Op de sitebuilder kunt u verder geen bestanden uploaden, daar zou u het met HTML tags moeten doen die u als HTML op de hoofdpagina kunt invoegen in een tekstblok bijvoorbeeld
    https://support.google.com/webmasters/answer/35179?hl=nl

https://sitebuilder.readme.io/docs/text-and-headings

5. Camille Houyet Member
    Reactie geplaatst op: 10-08-2017 om 07:44

En kan ik mijn domeinnaam koppelen aan mijn hosting pakket ipv mijn sitebuilder?
    Of is dit niet echt nodig? Heeft dit negatieve gevolgen dat mijn domeinnaam gekoppeld is aan mijn sitebuilder?

6. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-08-2017 om 09:46

U dient zelf te kiezen. Het is het één of het ander. Wilt u een website maken in de sitebuilder, of wilt u een website maken op een hostingpakket? U dient zelf te kiezen waar u gebruik van wilt maken.