1. Arjen Vellekoop Member

Zonder index.html ?

Topic geplaatst op: 30-07-2017 om 00:29

Beste mensen

Ik wil een subdirectory maken met een aantal files die anderen kunnen downloaden. Dit wil ik doen zonder index.html. Echter zonder de index.html krijg ik een forbidden melding. Hoe kan ik het zo inrichten dat de index.html niet nodig is en de bezoeker een lijstje krijgt met de files die in die directory staan.
    2e vraag: Welke permissie geef ik de files. 644 is genoeg toch? Het zijn geen executables. Plaatjes en tekst only.

Graag hoor ik het.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-07-2017 om 10:03

Hallo, u kunt eventueel zoeken via Google naar een soort van "file manager script" die u kunt installeren op uw hosting pakket. De mappen mogen op 755 staan en bestanden op 644.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Arjen Vellekoop Member
    Reactie geplaatst op: 30-07-2017 om 14:14

Fabien bedankt voor je antwoord. De filemanager oplossing, echter, lijkt mij een overkill voor wat ik wil. Voorheen, als je de index.html was vergeten, dan kreeg je de directory structuur te zien van de pagina waar je op landde. Dat wordt nu geblokkeerd door het ontbreken van index.html Die blokkade wil ik voor deze (ene) directory opheffen.

Ik kan ook een index file maken met de links erin naar de files die mensen kunnen inzien/downloaden, maar ik hoopte dat er een simpele één knops oplossing zou zijn.

4. Arjen Vellekoop Member
    Reactie geplaatst op: 30-07-2017 om 14:16

Kan ik evt een .htaccess file gebruiken? Of is dat onveilig?

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-07-2017 om 14:33

@Arjen Vellekoop Er moeten PHP scripts bestaan en te vinden zijn op internet die de inhoud van een map weergeven. Mogelijk helpt dit: https://stackoverflow.com/questions/720751/how-to-read-a-list-of-files-from-a-folder-using-php

6. Wouter Van Os Member
    Reactie geplaatst op: 31-07-2017 om 01:02

@Fabien Daniel: Is .htaccess bij jullie mogelijk of is dat onveilig?

@Arjen Vellekoop: zie https://help.1and1.com/hosting-c37630/scripts-and-programming-languages-c85099/htaccess-c37776/enabledisable-file-listing-linux-a596184.html

7. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-07-2017 om 09:59

@Wouter Van Os
    U kunt bij ons op de servers .htaccess bestanden gebruiken.

8. Arjen Vellekoop Member
    Reactie geplaatst op: 31-07-2017 om 11:52

Ik heb natuurlijk niet stilgezeten en ondertussen al ruim een dag een .htaccess file lopen. Dit lijkt goed te werken.