1. sussudio Member

Cloudbox op Node 2 of 10 ? Graag contact

Topic geplaatst op: 28-07-2017 om 22:15

Wie draait er momenteel een Cloudbox op Node 2 of 10?
    Graag hoor ik jouw ervaringen.

Ik loop tegen wat problemen aan, waarvan ik graag allerlei mogelijke oorzaken uitsluit. Het delen van ervaringen met gebruikers op zelfde nodes lijkt mij de snelste manier.

2. sussudio Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2017 om 00:53

Update: ik heb (bij toeval?) kunnen migreren naar een andere Node. Ineens zijn alle problemen verdwenen. Conclusie: het lag dus niet aan mijn VM, maar aan beide HVs.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-07-2017 om 09:59

@sussudio Het kan voorkomen dat bepaalde nodes niet genoeg resources meer hebben. Migreren naar een andere node kan het probleem dan verhelpen.

4. sussudio Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2017 om 10:20

Beste Fabian, waar kunnen wij als klant zien hoeveel resources een bepaalde node nog beschikbaar heeft? Hoe selecteren wij zelf de beste node?

Nog belangrijker: wat betekent het als er bij het migreren geen optie wordt geboden om naartoe te verhuizen? Zitten dan alle nodes "vol" ?

Kunnen de problemen die ik ondervond veroorzaakt worden door gebrek aan resources?:
    - diskproblemen op Node 10
    - netwerkproblemen op Node 2

Kan Versio voorkomen dat er resource tekorten ontstaan op bepaalde nodes? Het is toch bij het aanmaken of aanpassen van een VM duidelijk hoeveel resources deze maximaal zal kunnen gebruiken, dus moet toch ook in te schatten zijn of dit op de gekozen node nog mogelijk is (eventueel met een ruime overboeking) ?

5. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-07-2017 om 10:29

@sussudio Dat kunt uzelf als klant zo niet zien. Onze systeembeheerders dienen dan extra resources te voorzien op het Cloudbox platform. Ik heb dit intussen onder de aandacht gebracht bij ons systeembeheerders. Op ons huidige Cloudbox platform zijn deze problemen bekend. Het Cloudbox platform zal in de nabije toekomst ook worden gemigreerd naar een nieuw VPS platform waar deze problemen niet meer zullen voorkomen.