1. Peter Van Griethuijsen Member

    Geen SSL certificaat op DirectAdmin

    Topic geplaatst op: 24-07-2017 om 08:57

    Waarom zit er geen certificaat op de DirectAdmin omgeving? Dat betekend dat mijn gegevens onversleuteld over het internet gaan bij inloggen en gebruik van DA. Dan kan ik nog zo'n goed wachtwoord kiezen, maar dat maakt dan ook niet meer uit. Handmatig proberen naar https te gaan levert niks op omdat het domein dan niet gevonden wordt. Ik verwacht dat een bedrijf als Versio dit wel zou regelen.

    Is hier een reden voor? Wanneer kan dit (zsm) aangepast worden?

    Reageer
  2. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-07-2017 om 09:55

    Kunt u niet inloggen via https://vserver29.axc.eu onze beveiligde verbinding ?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Peter Van Griethuijsen Member
    Reactie geplaatst op: 24-07-2017 om 10:18

    Dat werkt inderdaad. Was mij niet bekend. Ik log altijd in via http://mijndomein:2222. Is het dan niet handiger om daar een autoforward op te zetten naar https://vserver29.axc.eu? Dan kan het nooit mis gaan. Zelfde geldt voor de webmail. Die is nu ook zonder certificaat.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-07-2017 om 10:37

    Bedankt voor uw feedback, ik zal dit gaan voorleggen in ons team.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. LeMo Member
    Reactie geplaatst op: 18-08-2017 om 13:40

    ... nog een stap verder.... naar (in mijn geval) 'vserver34.axc.nl/phpmyadmin/' brengt me naar een onbeveiligde verbinding. Of het hieraan nu ligt weet ik niet, maar heb ik kan geen veranderingen meer aanbrengen aan mijn db's: een nieuwe db aanmaken of bestaande kopiëren, hernoemen is niet meer mogelijk '-).
    oplossing ?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-08-2017 om 13:49

    Welke foutmelding krijgt u precies bij het aanbrengen van wijzigingen? Kunt u een screenshot toesturen?

    Bij voorbaat dank.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. LeMo Member
    Reactie geplaatst op: 18-08-2017 om 13:58

    Screenshot lukt niet zo best, vandaar de tekst

    #1044 - Access denied for user
    ‘hjdcbrql ‘ @ ‘localhost’ to database
    ‘x_moonesque_oud’

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-08-2017 om 14:21

    Dit komt door een fout in de login gegevens. U kunt hiervoor een ticket aanmaken om het verder door ons te laten nakijken.

    Vond u dit antwoord nuttig?